תושבי בית אליעזר סובלים ממפגעי רעש קשים המפריעים את מנוחתם. בלב הבעיה: נסיעה פרועה באופנועים וטרקטורונים לאורך כל שעות היום ומסיבות קריוקי שנמשכות עד שעות הלילה הקטנות.
1 צפייה בגלריה
קריוקי. מפגע רעש
קריוקי. מפגע רעש
קריוקי. מפגע רעש
(קריוקי | המחשה: שאטרסטוק)
לדברי התושבים את הבעיות הנפוצות מאוד בשכונה ניתן היה לפתור ע"י אכיפה של עיריית חדרה.
"יש מקומות ספציפיים שהתושבים סובלים בטירוף של אופנועים וטרקטורונים: שדרות אביב ורחוב העצמאות, אבל גם ברחובות הצדדיים סובלים", מספר תושב רחוב העצמאות ומוסיף: "זו בעיה שקיימת כבר שנים, ואנחנו מדווחים שוב ושוב למשטרה ולעירייה אבל עדיין סובלים. בסופי שבוע מתווספות גם מסיבות הקריוקי הפרועות עד לשעות הבוקר. אנחנו מקבלים אפס איכות חיים בשכונה שפעם הייתה נעימה, כפרית ושקטה".
התושבים הכועסים טוענים שבמצב הנוכחי: "איש הישר בעיני יעשה באין מפריע. לא נותנים קנסות ומצפים מבני הנוער והעבריינים שיתחשבו בסביבה ובתושבים אחרים מרצונם הטוב".
אחד התושבים, אמנון קרני, אף הציף את הבעיה בעמוד הפייסבוק של ועד השכונה. בפוסט שגרר עשרות תגובות מזדהות הוא כתב:
"שישים וחמש שנים אני מתגורר בבית אליעזר, ותמיד הייתה זו שכונת פועלים שקטה של עולים מכל העולם שחיו בכבוד הדדי. לצערי השכונה עברה שינוי דרסטי, מגיפה של חוסר התחשבות ואלימות, חוצפה ופשע. היום זה חראקות באופנועים וטרקטורונים, ובשביל להגביר את אפקט הרעש, מורידים את משתיקי הקול של צינור הפליטה. אחרים מנהלים קריוקי עם רמקולים ענקיים עד שעות הבוקר".
קרני הציע לתושבים לפנות שוב ושוב למשטרה עד שתבוצע בשכונה אכיפה הולמת ויינתנו קנסות. את הפוסט סיכם בעצב וכתב: "אני עצוב היום. לא כיף להזדקן או אפילו לגדל ילדים בשכונה שלנו".
תגובת עירייה חדרה טרם התקבלה.
ממשטרת מחוז חוף נמסר בתגובה: "המשטרה מבצעת אכיפה מוגברת בכלל העבירות הפוגעות באיכות חיי הציבור וככל שמתקבלת תלונה או דיווח למוקד 100 בנושא, יוצאת ניידת לאכוף בהתאם".
קרנית קעטבי מועד בית אליעזר מסרה בתגובה: "אנו מודעים לבעיות ומכירים אותם היטב. בקרוב נתאם פגישה עם צוות תחנת משטרת חדרה בנדון ונעדכן את הציבור באשר לתוצאותיה".