תושבים בשכונת גבעת אולגה בחדרה טוענים כי העירייה לא משקיעה בספריית השכונה ברחוב החלוץ, אלא להיפך: לטענתם, שעות קבלת הקהל קוצצו, ספרים חדשים לא נרכשים והמלאי הקיים לא מתעדכן.
1 צפייה בגלריה
הספרייה בגבעת אולגה. מתי יגיעו ספרים חדשים?
הספרייה בגבעת אולגה. מתי יגיעו ספרים חדשים?
הספרייה בגבעת אולגה. מתי יגיעו ספרים חדשים?
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
לדברי התושבים, זה זמן רב שהם חשים שהספרייה בשכונה "מיובשת", נטולת כותרים חדשים ובנוסף, ימי קבלת הקהל ירדו מחמישה ימים בשבוע לשלושה בלבד.
"שאלתי בספרייה אם מקבלים תרומות, וכשהשיבו לי שכן, הבאתי מביתי את כל הספרים שמצאתי. זה ביזיון שאנחנו התושבים צריכים להעשיר את הספריה. יש למשל ספרים שהם טרילוגיה והחלק השלישי העדכני, שיצא לאחרונה, לא קיים בספרייה.
מצער אותנו שמייבשים אותה ככה", היא אומרת. תושבים סיפרו כי שנת הקורונה החזירה רבים מהם לספריה ולתחביב הקריאה ואף חיברה את ילדיהם לתחום. "זו ממש הייתה שנת רנסנס לספרייה", אומרת תושבת נוספת מהשכונה, "כל השגשוג הזה שהושג בקורונה עלול כעת להיפסק, כי אנשים מרגישים שהם ממחזרים ספרים. אני מאד מקווה שאם קיימת מגמה מכוונת לצמצם את נפח הספרייה, היא תיפסק".
מהעירייה נמסר: "העירייה מתארגנת ברענון ובתוספת כח אדם לספריות, דבר שיאפשר לפתוח את הספריות השונות בעיר, בימים ובשעות מעבר לשעות שיש כיום. בנושא הרכש, הבעיה היא לא נקודתית בספריית גבעת אולגה, אלא נקודה שכרגע אנחנו מנהלים מול משרד התרבות. אין רצון של אף גורם בעיר להפסיק את הפעילות של הספרייה בגבעת אולגה, אלא להשביח אותה".
לעדכונים: חדשות חדרה