תושבי נווה חיים, ובייחוד הורים לילדים, מתלוננים על בעיה בתשתית האינטרנט בשכונה, שבגללה מתקשים התלמידים ללמוד ב'זום'.
לדברי ההורים, בעיית האינטרנט בשכונה קימת מאז ומתמיד, אלא שמאז גל הקורונה הראשון, נתקלו בה באינטנסיביות בשל הצורך בשיעורי הזום. "כל שני וחמישי אני מקבל טלפונים מהילד שלי תלמיד כיתה י' בתיכון חדרה, תוך שאני בעבודה מול לקוחות, כשהוא הסטרי וטוען שהאינטרנט שוב קרס לו", סיפר אחד ההורים.
2 צפייה בגלריה
שכונת נווה חיים בחדרה
שכונת נווה חיים בחדרה
שכונת נווה חיים בחדרה
(צילום: מירית גולן)
ההורה מוסיף: "בכיתות הגבוהות יש חשיבות רבה לנוכחות בזום, גם מבחינת הלמידה וגם מבחינת ההשפעה של הנוכחות על הציונים. אז אומרים לנו שזו הלמידה כעת, ושהציונים מושפעים ממנה, אבל מנגד אין לנו הכלים עם התשתית הגרועה בשכונה - ללמוד באופן הזה".
תושבת השכונה, אם לשני ילדים שלומדים באמצעות אפליקציית הזום, אף שיגרה מכתב לעיריית חדרה וביקשה את סיועם המיידי בנדון.
קראו גם:
לטענת האם, במידה ותשתית האינטרנט תישאר במצבה הנוכחי, עלול הדבר להביא לפגיעה ממשית בלימודים בעבור ילדיהם ואף לייצר פערים בינם לבין תלמידים אחרים בעיר : "זה זמן הרב שאנו סובלים מתשתית האינטרנט הירודה בשכונה.
"בימים אלו כשהלמידה של התלמידים היא באמצעות הזום בעיית התשתית הפכה בלתי נסבלת ואף מסוכנת, שכן היא פוגעת בלמידה של הילדים והנערים של תושבי השכונה " כתבה " בשל העומס על הרשת האינטרנט קורס בשעות הבוקר והתלמידים לא לומדים.
2 צפייה בגלריה
"שיעלו שיעורים מוקלטים לאתר משרד החינוך". לימודים בזום
"שיעלו שיעורים מוקלטים לאתר משרד החינוך". לימודים בזום
לימודים בזום. "התשתית לא מתאימה"
(צילום: ShutterStock)
"אני מבקשת לפתור בדחיפות את הבעיה ולשפר את התשתית על מנת לאפשר לתלמידים ללמוד בצורה הטובה ביותר שניתן, בהתחשב במגבלות התקופה. יש לציין כי בעיית האינטרנט מייצרת לחץ מיותר על התלמידים וההורים כשגם ככה, אנו מתמודדים עם לחצים רבים ולא שגרתיים בתקופה זו".
עוד הבהירה האם כי אם בעיית האינטרנט לא תיפתר, התלמידים עלולים להיגרר להתנהגות פוגענית: "אם המצב יישאר על כנו, אני חוששת שיווצרו פערים בלמידה ובידע של בני הנוער תושבי השכונה, לעומת תושבי שכונות אחרות בהן תשתית האינטרנט טובה יותר", אמרה, "חוסר המעש עלול גם לדרדר אותם להתנהגות פוגענית".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "מבירור עם מספר תושבים בשכונת נווה חיים, כולל הורים לילדים הלומדים בזום, כולל הורים מועד השכונה, לא מוכרת להם בעיה כזאת!"
לכל העדכונים - חדשות חדרה