ועד הורי בית הספר חב"ד בנים עתר לבית המשפט המחוזי בחיפה ביושבו כבית משפט לעניינים מנהליים נגד עיריית חדרה. העותרים, הורים לילדים בבית הספר הממלכתי דתי, מבקשים מבית המשפט להורות לנתבעים לחדול מאפליית ילדיהם בכל הקשור לתנאי הלימוד וכן להורות לעירייה להתאים את בית הספר לתקנים של משרד החינוך.
1 צפייה בגלריה
בית הספר לבנים של חב"ד. "על העירייה לבחון את דרכה"
בית הספר לבנים של חב"ד. "על העירייה לבחון את דרכה"
בית הספר לבנים של חב"ד. "על העירייה לבחון את דרכה"
(צילום: אלבום פרטי)
בתביעה נטען כי בבית הספר לומדים 250 תלמידי כיתות א'־ח'. בית הספר הוקם בשנת 2009 כמוסד מוכר שאיננו רשמי ומוקם ברחוב הגיבורים בעיר. בשנת 2011 הועברו התלמידים למתחם קטן בתוך בית הספר שובו. שלוש שנים לאחר מכן, בשנת 2014, הועברו התלמידים לצד השני של העיר, לרחוב השלום, מול בית החולים הלל יפה, למבנה שתואר כ"רעוע ולא בטיחותי". בתביעה נטען כי התלמידים למדו בצפיפות אדירה ובכיתות לא תקניות, ללא ספריה וחדר מחשבים וללא חדרי שילוב.
בשנה שעברה שוב הועברו התלמידים, הפעם למבנה ברחוב הרב קוק, וגם שם לפי התביעה, שוכנו בצפיפות הנוגדת את נהלי משרד החינוך.
במקביל, טוען ועד ההורים, כי בכוונת העירייה לשכן בתוך בית הספר, בשנת הלימודים הבאה, גם את תלמידי תלמוד תורה בני יששכר המשתייך לזרם המוכר שאינו רשמי: "על פי התוכנית המוצעת, ילדינו יימצאו ללא כיתות השילוב וחמור מכל ללא חצר משחקים", נטען בתביעה. "המשיבות פועלות בניגוד לכל הגיון ודין כשהן מבקשות לפצל את שטח בית הספר והחצר הקטנה שנמצאת בליבו לשניים. העיצוב המבוקש יגרום לכך שבכל הפסקה מצד בית הספר האחר שעלול לקום, ייפגעו ילדי בית ספרנו, שכן באותה העת לא תתאפשר למידה לכיתות שפונות לחצר. ידוע לנו גם כי מזכר בטיחות ברוח זו הועבר על ידי משרד החינוך לאגף החינוך בעירייה אך הם בחרו להתעלם ממנו".
ההורים אף טוענים כי ילדיהם נפגעים מכיוון שאין לבית הספר לובי פוליטי בעירייה. עוד נטען כי, "בבית הספר כיום רק שמונה כיתות וחצר בית הספר לא עומדת בתקן משרד החינוך. על אחת כמה וכמה אם יצומצם שטח החצר לשניים. בנוסף, לבית הספר יש שלל בעיות שהעירייה איננה פותרת ובכך מפלה את ילדינו. כך למשל, לפי בדיקה שערכנו, ישנה קרינה גבוהה מאוד החורגת מהתקן בחלק מהמבנה ובשל כך שוכן שם חדר המורים. אין ספריה ומעבדות המחויבות לפי התקנות".
לדברי ההורים, בעיר יש מספר בתי ספר ממלכתיים ששטחם עולה עשרות מונים על שטח בית הספר של חב"ד ולמרות זאת העירייה אינה מעלה על דעתה לשלב את תלמידי תלמוד התורה בשטחם. "אין זאת, איפה, ששיוכם של תלמידי חב"ד למגזר החרדי ואי השתייכותם לפוליטיקה מטעה את העירייה לחשוב שאין דינם ככל תלמידי החינוך הממלכתי ואפשר להפלותם, לספק להם מבנים שאינם עומדים בתקני משרד החינוך, ולשלב בתוך מבנה בית הספר מוסדות חינוך נוספים, תוך התעלמות מבקשות הדרג המקצועי במשרד החינוך".
התביעה הוגשה על ידי בא כוחם של ההורים עו"ד מוני עזורה ודיון בעניינה צפוי להתקיים בשבועות הקרובים.
מהעירייה נמסר: "עיריית חדרה, הפועלת על-פי חוק, לא תשבש הליכי משפטי ואת תגובתה לעתירה תציג בבית המשפט כמקובל במדינות מתוקנות שפועלות בהתאם לחוקים".