תושבים ומשתמשי דרך טוענים כי בקטע כביש 65, בשטחה המוניציפאלי של חדרה, ישנה פנייה מסוכנת ימינה, באופן שמהווה מפגע בטיחותי ומסכן את חיי הנהגים במקום.
קראו עוד:
מדובר בפנייה מכביש מהיר ללא נתיב השתלבות ימינה וללא סימון או תמרור המלמד על כך שבקטע דרך זה ישנה השתלבות לדרך נוספת. מכיוון שכך, נהגים מעידים על שלל תופעות כמו: האטה פתאומית של כלי רכב (שמבקשים לפנות ימינה) באמצע כביש מהיר, היעדר שדה ראייה ליוצאים מדרך העפר באמצע כביש 65, סינוור כלי רכב על הכביש מכיוון היוצאים מדרך העפר ועוד.
"בכל יום שאני נוסעת לעבודה אני ערה מאד לקטע הדרך הזה", סיפרה נהגת. "נפתחה מעין פנייה לדרך עפר בצד ימין של הכביש המהיר, לכיוון בית עסק או משהו כזה, וזה מאד מסוכן. בפנייה ימינה בכל כביש יש נתיב השתלבות ימינה, יש תמרור שמודיע על כך ומאפשר לנהגים להתכונן לכך ולנהוג בבטחה, אולם כאן זה לא קיים. לפתע רכב לפניי מאט בכביש מהיר, וחותך ימינה בפתאומיות. די ברגע אחד של חוסר שימת לב מצידי, וזה יכול היה להיגמר לא טוב. כבר ראיתי כאן לא מעט מקרים של כמעט תאונות ואני בהחלט חוששת שזה יגמר יום אחד באסון".
נהגים דיווחו גם על היעדר שדה ראייה בייחוד בחסות החשכה למבקשים להשתלב בכביש המהיר, ועל תופעות כמו סינוור מרכבים שמנסים להשתלב בכביש הראשי. "אינני יודע מי אחראי לדרך הזו, אבל אני מצפה מהרשויות והגופים הממשלתיים שנוגעים לכל הנושא התעבורתי, לטפל במפגע לאלתר. לא צריך להיות מומחה לנושא כדי להבין שיום אחד זה עלול לגרום לאסון", סיכם נהג, תושב האזור.
מנתיבי ישראל נמסר בתגובה: "החברה בשיתוף הרשויות הרלוונטיות פועלות להסדרת חיבורים מסוג זה, כאשר תפיסתית, בטיחות משתמשי הדרך עומדת בראש מענייננו וכל מקרה נבחן לגופו בהקשר זה. יחד עם זאת, בהליך קבלת ההחלטות נלקחים בחשבון מרכיבים נוספים. במקרה זה לדוגמה: הדרך המדוברת משמשת גישה למתקן תשתיות של חברת 'מקורות' ועבור עסק פרטי, אשר לסגירת אותה הדרך משמעות הרת גורל לקיומו. החברה תמשיך לפעול ברגישות ונחישות מתוך אחריות לאומית כלפי משתמשי הדרך ואזרחי המדינה".
לשאלתנו האם בכוונת עיריית חדרה לפנות לרשויות הרלוונטיות כמו משרד התחבורה ונתיבי ישראל בנושא, השיבה העירייה: "עיריית חדרה פועלת באופן סביר וקבוע אל מול משרדי הממשלה השונים ובטח שלא באמצעות כלי התקשורת".
ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.
כל העדכונים - חדשות חדרה