רגע אחרי שהצליח להתאושש מהסגר הראשון נאלץ יוסי משיח, הבעלים של מפעל "נרות בראשית" בחדרה, להתמודד עם הסגר השני, שיתחיל היום בצהריים. "הסגר הראשון כמעט חיסל לי את העסק. בעזרת חברים התאוששתי. עכשיו נראה שנחזור לנקודת האפס ואתחיל להתמודד מחדש. כולי תקווה שעסקים ואנשים פרטיים יקנו מהמוצר שלנו כדי לעזור לי לשרוד. אני מקווה שאצליח להמשיך בפרנסה שלי".
1 צפייה בגלריה
סבג ומשיח. "לא נרים ידיים"
סבג ומשיח. "לא נרים ידיים"
סבג ומשיח. "לא נרים ידיים"
(צילום: אלבום פרטי)
משיח (60), נשוי ואב לשלושה מחדרה, עבד עד שנת 2000 בהייטק ועקב משבר בענף נאלץ לעזוב את עבודתו. באותה שנה נפטר אביו, רחמים משיח ז"ל. "הדלקתי נרות לזכרו של אבי ומהשאריות הייתי מכין נרות חדשים, וכך למדתי את המקצוע. החלטתי לפתוח מפעל ליציקת נרות, ומאותה שנה אני עובד לבד במפעל".
קראו גם:
משיח פתח את "נרות בראשית" ברחוב הזגג 16 באזור התעשייה בחדרה, והתחיל לעבוד ולייצר נרות עבור אולמות אירועים ומעצבים. משבר הקורונה במרץ 2020 לא פסח גם על מפעלו של משיח: האולמות נסגרו, עבודת המעצבים הופסקה והוא נאלץ להפסיק לייצר. "ההזמנות הופסקו, לקוחות לא שילמו, היו לי הרבה התחייבויות והוצאות עד שהגעתי למצב שאין בו הרבה ברירות, רק לסגור את העסק", הוא מספר. "עזבתי את העסק והתחלתי לעבוד כנהג משאית, בתקווה שאולי יבוא היום ואחזור להפעיל את העסק מחדש".
משיח, שלא ידע איך לצאת מהמשבר הקשה, לא ציפה שהישועה תגיע דווקא משני לקוחות שלו. איציק סבג, תושב נתניה וליאור זמל ממושב היוגב, בעלי חברת "זמל עיצובים", שמעו על מצבו של משיח והחליטו לסייע לו לחזור ולעמוד על הרגליים. "הקורונה היכתה גם בנו, ובכל זאת החלטנו לעזור ליוסי כדי שיוכל להתאושש", הם מספרים. "יוסי הגיע למצב של קריסה כי לא עבד ולקוחות לא שילמו".
סבג וזמל לקחו כסף מהחברה שלהם והחליטו להשקיע במפעל של יוסי. הם החליטו להתחיל לייצר מוצרים חדשים, שקהל היעד שלהם יהיו אנשים פרטיים וחנויות. מדובר באגרטלים ובכלים מיוחדים שיוצקים בהם נרות לפי בחירה אישית של הכלי, הריח וצבע השעווה. "המוצרים האלה מתאימים לאנשים פרטיים, לכל בית וחנות. פתחו פס ייצור והתחלנו לייצר ולמכור. במקביל פתחנו חנות מעוצבת ליד המפעל, העסק התחיל להתאושש ויוסי הרים את ראשו מעל המים. מדובר בהשקעה גדולה אחרי סגר קשה, ובכל זאת הצלחנו במשימה".
אולם הם לא ציפו לחזור ולהתמודד עם סגר נוסף. "נמשיך להתמודד עם הסגר החדש וכולנו תקווה שהאנשים והחנויות יקנו מהעסק כדי שימשיך לתפקד", אומר סבג.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות חדרה