האמנית והאוצרת מחדרה חוה גדיש, קוראת לאמנים המקומיים בתקופה זו של הסגר, להירתם להפקת תערוכה חדשה בנושא "סמלי תרבות". גדיש, אף הבטיחה כי חוץ מהאפשרות לבקר בתערוכה (לאחר הסגר) בהתאם להנחיות משרד הבריאות ושיטת הקפסולות, יצולם גם סרט עם סיור וירטואלי של התערוכה, שישלח לאמנים.
2 צפייה בגלריה
חוה גדיש
חוה גדיש
חוה גדיש
(צילום: דר' שרית שקדי)
קראו גם:
"אנחנו בתקופה מיוחדת, הזוייה, קשה ובלתי מתקבלת על הדעת. אנשים חוזרים ושואלים אותי: מה? עכשיו את מתכננת תערוכה? חשבתי על כך ושקלתי והחלטתי: כן, דווקא עכשיו", מסבירה גדיש.
"אנחנו אזרחים שומרי חוק וגם אני שומרת חוק. כל הצווים, החוקים והתקנות ימולאו על פי ההוראות, בדיוק כפי שעשינו בתערוכה הקודמת ''זמן קורונה''. שמרנו על כללי התו הסגול, עשינו פתיחה חגיגית בחוץ, ובחוץ היו המון מבקרים במרחק 2 מטר, עם מסיכות ומדידת חום. בו זמנית באולם היו רק 20 איש כפי שנדרש אז ואיש לא נדבק בקורונה בתערוכה".
2 צפייה בגלריה
התערוכה הקודמת
התערוכה הקודמת
התערוכה הקודמת
(צילום: חוה גדיש)
עוד הסבירה גדיש, שכבר הוציאה לאור שלל תערוכות בשנים האחרונות בחסות עיריית חדרה, ובתוכן 'זמן קורונה' שהתקיימה בבית האמנים בהשתתפות אמנים רבים, כי התרבות והאמנות אינן צריכות להידחק לשוליים בזמן הזה: "כרגע כל המדינה בסגר. אבל האם האמנות והתרבות צריכים להיזרק לפח? לטעמי לא. דווקא עכשיו יש זמן פנוי, עכשיו אנחנו יכולים ליצור את היצירה לתערוכה הבאה - 'סמלי תרבות', נושא שמקיף את כל תחומי החיים בארץ ובעולם. התערוכה אמורה להתקיים בחודש נובמבר, עד אז, אני בהחלט מקווה, שנהיה כבר אחרי הסגר".
גדיש קראה לאמני העיר משלל תחומי היצירה, לנצל את תקופת הסגר ליצירה ולהשתתפות בתערוכה, שצפויה להתקיים בחודש נובמבר 2020 בעיר.