חיי ביתם הבכורה של סוף וחן כהן מחדרה ניצלו בבית החולים הלל יפה לאחר לידה סוערת במהלך החג.
העוברית נקלעה למצב מסכן חיים בעקבות מצב של 'שמט חבל הטבור', אולם ערנות של המיילדת סופי גולייב, הובילה את האם לניתוח קיסרי חירום, שבתומו נולדה תינוקת בריאה במשקל 2.880 קילוגרם.
1 צפייה בגלריה
סוף עם בתה החדשה
סוף עם בתה החדשה
סוף עם בתה החדשה
(צילום: דוברות הלל יפה)
קראו עוד:
האם סוף שחזרה את הלידה הסוערת: "היה לי הריון מושלם, שממש עושה חשק לעוד הריון. תאריך הלידה המקורי היה ה 15/9/20, אבל בפועל נכנסתי כבר לשבוע 40. ביום שישי בבוקר הגעתי לחדר מיון עם צירים. הוכנסתי לחדר לידה ובשעה עשר כבר הייתה פתיחה של 4 אצבעות. אחרי שקיבלתי אפידורל, חלפו עוד כמה שעות ובערך בסוף המשמרת של המיילדת שקיבלה אותי, נראה היה שיש פתיחה מלאה. כבר הגיעה מיילדת חדשה, סופי גולייב, ואני המשכתי ללחוץ. אחרי מספר דקות, ולמרות שהייתי בפתיחה מלאה, פתאום סופי קפצה לכיוון שלי, תפסה את הבטן מלמטה, וקראה מיד לכל מי שהיה במסדרון. ממה שהסבירו לי אחר כך, הילדה החלה לאבד דופק כי היה מצב של "שמט חבל הטבור". ממצב שבו היו בעלי ומיילדת, פתאום היו סביבי מלא אנשי צוות שרצו איתי לחדר לידה לניתוח חירום".
בניתוח שביצעו ד"ר נרדין עאסלה וד"ר רואן דאהר, ילדה סוף תינוקת בריאה שהועברה להמשך טיפול בפגייה. ד"ר נרדין הסבירה, כי מצב של שמט חבל טבור הינו מצב מסכן חיים שבו חבל הטבור מקדים את הראש ויוצר מניעת של זרימת דם לעובר: "הפעולה של סופי, המיילדת, שזיהתה את המצב בחדר לידה הייתה מהירה. היא בעצם דחפה את העוברית חזרה פנימה והחזיקה אותה עד שהגענו לחדר ניתוח בכדי שלא תסבול מחוסר חמצן. שם כבר חילצנו אותה בניתוח קיסרי. ללא ספק מהלך סוער, שלשמחתי נגמר בצורה הכי חיובית והכי שמחה".
כל העדכונים - חדשות חדרה