עיריית חדרה תפסיק לגבות תשלומי פיגורים על היטלי השבחה שלא שולמו במועד בריבית מצטברת (ריבית דריבית), ותגבה מעתה בשיטת ריבית פשוטה. כך נקבע בפסק הדין שניתן בשבוע שעבר בבית המשפט לענייניים מנהליים במחוזי חיפה, וזאת לאחר שהעירייה הודיעה כי היא מסכימה לחדול משיטת הגבייה הקודמת.
2 צפייה בגלריה
עיריית חדרה.  ריבית פשוטה
עיריית חדרה.  ריבית פשוטה
עיריית חדרה. ריבית פשוטה
(צילום: אסף פרידמן)
קראו עוד:
מדובר בבקשה לתביעה ייצוגית שהגיש משרד עורכי הדין כץ, גבע, איצקוביץ' (KGI) המחזיק בנכס בחדרה, נגד עיריית חדרה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה, בטענה לגביית יתר של תשלומי הפיגורים בהיטלי השבחה ששולמו באיחור.
על פי התביעה, מוכרת הנכס נדרשה לשלם היטל השבחה בסך של כ־330 אלף שקל בעקבות המכירה, כאשר כ־106 אלף שקל מתוך הסכום חושב בשיטת ריבית דריבית. לטענת המשרד הרוכש, הפרשי הריבית עמדו על 92 אלף שקל בלבד, אולם בגלל שיטת הגבייה של עיריית חדרה, המוכרת חויבה בעוד כ־14,500 שקל, שהתווספו ל־92 אלף השקלים.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אלכס כץ
עו"ד אלכס כץ
עו"ד אלכס כץ
(צילום: שני נחמיאס)
לטענת משרד עורכי הדין ומוכרת הנכס, אף על פי שכבר נפסק כי חישוב תשלומי הפיגורים בשיטת ריבית מצטברת אינו חוקי, עיריית חדרה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה ממשיכות לחייב את הנישומים בתשלומי הפיגורים המחושבים בשיטת ריבית דריבית, במקום בריבית פשוטה.
מיד לאחר הגשת התביעה, בחודש יוני האחרון, הודיעה העירייה לבית המשפט כי היא חדלה מהגבייה באותה שיטה. העירייה טענה כי החישוב נעשה בטעות וכי היא פעלה באופן מיידי לתיקון
הטעות.
השופט יגאל גריל חייב את העירייה בתשלום של 8,000 שקל לתובעים ועוד 26 אלף שקל שכר טרחה למשרד עורכי הדין.
מעיריית חדרה נמסר: "הטעות נבעה משגגה שנפלה באופן הזנת נתונים לצורך חישוב הריבית המתווספת על פיגורים בתשלום היטל ההשבחה, בתוכנה שסופקה לעירייה ולוועדה על ידי חברה חיצונית ותוקנה באופן מיידי עם הבאת הדבר לידיעתן".
כל העדכונים - חדשות חדרה