תושבים המתגוררים ברחוב הגפן 26 בחדרה מתלוננים על ריכוז מיכלי מיחזור אשפה, בחזית הבתים. לטענת התושבים, ליד המיכלים מושלכת פסולת והאזור הופך למפגע תברואתי.
1 צפייה בגלריה
פסולת ברחוב הגפן. צחנה וזבובים
פסולת ברחוב הגפן. צחנה וזבובים
פסולת ברחוב הגפן. צחנה וזבובים
( פרטי)
לדבריהם, למרות פניות חוזרות ונשנות להעתיק את המיכלים ממקומם, או לפחות לפזרם, הבעיה טרם נפתרה. התושבים טוענים בנוסף כי הרחוב בו הם מתגוררים לא נכלל בסבב פינוי האשפה העירוני, ומיכלי האשפה מפונים רוב הזמן לאחר פנייה שלהם לעירייה.
קראו עוד>>>
התושבים שיגרו בשנה האחרונה, שלל מכתבים לגורמים שונים בעירייה, ובתוכם למוקד העירוני, לאגף פניות הציבור ואף נפגשו עם מחזיקת תיק איכות הסביבה בעירייה חדווה יחזקאלי, אולם לדבריהם הבעיה טרם נפתרה.
"בעולם מתוקן פחי מחזור זה נהדר לאיכות הסביבה ולתושבים", סיפר אחד התושבים. "אבל במקרה הזה עוברי אורח מרשים לעצמם להשליך זבל רטוב, אוכל ומכל הבא ליד בפחי המחזור. נוצר מצב שאני לא יכול לפתוח חלון ולא מרפסת בביתי כי יש צחנה וחנק, זבובים ומיני מזיקים. אנחנו מבקשים שיזיזו את המחזוריות מחזיתות הבתים מיידית, או שיפזרו את המחזוריות במקומות שונים ושיפנו בתדירות קבועה וגבוהה.
במכתבים ששוגרו לגורמי העירייה נכתב בין היתר: "חזית ביתנו הפכה לאתר השלכת פסולת כשהמיכלים הפכו למפגע תברואתי המתיר השלכת כל סוגי הפסולת שלא כדין.
"תלונותינו בנושא זה לא עזרו ועד היום אנו חיים עם זבל, לכלוך ומפגע תברואתי בחזית הבית מבלי שניתן מענה הולם... התעלמות זו של העירייה על כול זרועותיה מהווה הפרה בוטה של חוקי העזר וחקיקה ראשית לרבות פקודת הנזיקין, באופן שלא מותיר ברירה אלא פנייה לערכאות. טרם הפנייה לערכאות נבקש שוב, בכל לשון של בקשה, להסיר את מתקני האצירה מהרחוב שלנו בכלל.
"אנו קמים מדי בוקר לערימות אשפה מחוץ לבתינו, שמריחות נורא ומלכלכות את כל האזור, לדאוג לפינוי הפסולת המושלכת בחזית הבית במיידי, ולהציב שלט עם הוראה מפורשת האוסרת על השלכת פסולת. לא יתכן שתושבי העיר ירגישו חוסר טיפול מצד נבחרי ציבור בפנייה אישית ובנושא כה חשוב לנראות השכונה והעיר".
העירייה מייחסת את התופעה למשפחת אגרנים שמתגוררת באזור.
מהעירייה נמסר: "לדברי הממונה על תיק איכות הסביבה, המשנה לראש העיר חדוה יחזקאלי, התושב אכן פנה אליה בנושא הקשה שיש לו עם המשפחה, הידועה כמשפחה של אגרנים. יחזקאלי הסבירה לתושב את התהליך הנדרש כדי לבצע פינוי כפוי מהבית המדובר, כשם שנעשה
בעבר, והובהר שעל העירייה לעמוד בכמה תנאים: ביקור של הווטרינר העירוני, שאכן התקיים ואף יצא דוח על המצב התברואתי; שליחת 3 התראות למשפחה, אשר 2 מהן כבר נשלחו, על ביצוע מיידי של ניקיון חצר הבית באופן עצמי, אחרת יבוצע הניקיון בידי העירייה תוך חיוב המשפחה".
לעדכונים: חדשות חדרה