ארגון מתנדבי חדרה בראשות חזקי מנת הובילו לקבורה תושב ערירי מבית אליעזר שנפטר בביתו לפני כשבועיים באירוע שמוגדר "איבוד צלם אנוש". ביום ראשון נערכה הלווייתו של התושב שנמצא לפני כשבועיים בביתו עם חתולו, שניהם ללא רוח חיים.
1 צפייה בגלריה
הלווייתו של התושב הערירי
הלווייתו של התושב הערירי
הלווייתו של התושב הערירי
(צילום: מתנדבי חדרה)
קראו עוד:
ב-10 ביוני התקבל דיווח על תושב חדרה ערירי כבן 60 שנמצא מוטל בביתו ברחוב סגל בבית אליעזר, במצב ריקבון מתקדם, שבועיים לאחר מותו. לצד גופתו נמצאה גופת החתול שגידל. מוטי בוקצין דובר זק"א סיפר: "שוב הוזעקנו למקרה מוות קשה וכואב, בו גבר ערירי נמצא עם חיית המחמד שגידל שככל הנראה גוועה לצידו. שכניו הזעיקו כוחות משטרה וכיבוי בעקבות ריח נורא שדלף מהדירה. לאחר שפרצנו את הדלת מצאנו את המנוח במצב של איבוד צלם אנוש".
גם לאחר המוות המחריד, לא הסתיימו הבעיות. מאחר ומדובר ב"מוות בלתי טבעי היה צריך להזמין אמבולנס כדי שפרמאדיק יקבע מוות, לדווח למשטרה, להעביר את הגופה להליכי זיהוי או חקירה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, ולאחר מכן, לשחרר את הגופה. במקרה דנן, התמהמה שחרור הגופה, מאחר ולנפטר אין בני משפחה והוא הוגדר נפטר ללא דרישה. בנוסף, התברר שאינו יהודי ומשכך אינו יכול להיקבר בבית העלמין בחדרה מקום מגוריו.
חזקי מנת יו"ר ארגון מתנדבי חדרה, נקרא לסייע. "הכלל המנחה אותנו הוא איפה שצריך את העזרה שלנו ואין מי שיעזור אנחנו שם בכל הכוח", הוא מסביר. "מתוך דאגה ובשיתוף פעולה עם חברת קדישא בחדרה ואגף הרווחה העירוני פעלנו הלוך וחזור להשגת האישורים הנדרשים, תיאומים בין הגופים המטפלים וההלוויה נקבעה ליום ראשון בבית עלמין שער מנשה, שם יש חלקת קבורה ללא יהודים. לצערנו אנו מורגלים בפרויקטים מסוג זה".
לעדכונים: חדשות חדרה