ד"ר ראובן ישי (45), תושב חדרה ובכיר בבית החולים רמב"ם, השלים החודש מרתון עצמאי בן 166 ק"מ, בזמן של 23 שעות ושלוש דקות. בחודשים האחרונים, הוא התאמן למרוץ 'סובב עמק', מרוץ שטח אתגרי באזור הרי מנשה, אך מכיוון שנדחה מספר פעמים בגלל אילוצי הקורונה, החליט לא לוותר עליו - ולרוץ לבד.
2 צפייה בגלריה
ד"ר ישי באתגר המטורף
ד"ר ישי באתגר המטורף
ד"ר ישי באתגר המטורף
(צילום: רמה יאזמה)
קראו גם:
"התכוננתי לאתגר די פסיכי, 166 ק"מ בתוך ערים בעמק יזרעאל, לא רק כי אני חובב ספורט, אלא גם בשל האתגר שלא בטוח שאני אעמוד בו פיזית ולא בטוח אעמוד בו מבחינת מציאת זמן לאימונים, תוך שאני עובד בשש מקומות עבודה וצריך גם לגנג'ל בין חיי משפחה", הסביר. "אני אוהב ספורט, ולייצר אתגרים ויחד עם זה, אני גם רופא אף אוזן גרון שמתעסק בסחרחורת שמיעה ושיווי משקל. אני גם ממארגני מירוץ השבלול למען החירשים(שיתקיים השנה ב- 23/4/21 ), ככה שהמרתון שלי היה גם להעלאת מודעות לנושא החירשים ולהקמת מרכז גדול של שיווי משקל וסחרחורת בבית החולים רמב"ם. מרתון עם משמעות שמחבר בין שתי אהבותיי."
שנה טרם לכן רץ את ה'אולטרא מרתון סובב עמק' ועשה במסגרת זו 66 ק"מ.השנה החליט לקפוץ בעוד 100 ק"מ :"התחלתי להתאמן בחדרה בסגר, למרות שהעיר איננה הררית ואז נודע שהמירוץ נדחה. אני לא ממבטלי התוכניות,ארגנתי קבוצה קטנה והייתי היחיד שעשה את מסלול ה166 ק"מ, היה מישהו שעשה 100, והשאר פחות, כך שזה לא היה בפורמט תחרותי. החשיבה שלי הייתה, אני שולט על המצב ועושה מה שאני יכול במסגרת הנסיבות כמסר לחיים. תמיד הרי יש לנו תירוצים למה לא וכולנו צודקים.השאלה, אם זה שאנחנו צודקים, מקדם אותנו לאן שהוא".
2 צפייה בגלריה
ד"ר ישי וקבוצת הרצים
ד"ר ישי וקבוצת הרצים
ד"ר ישי וקבוצת הרצים
(צילום: רמה יאזמה)
למירוץ ליוו אותו חברים מקבוצת ריצה חברתית שהקים בחדרה, ורצו עימו במקטעים שונים של 30 ק"מ כל אחד ומה שמרגש אף יותר, הוא שחברים מקבוצת "קשר עין", בה הוא מתנדב ומתמודדים עם אתגרי חירשות,עיוורון ושיווי משקל, הגיעו ללוות, במסלול רווי סלעים, ומזג אוויר סוער :" זו הייתה דוגמא. לכך שמוגבלות פיזית היא לא בהכרח נפשית מנטלית ורוחנית." אמר.
את קבוצת הריצה שהקים באזור שכונת ניסן, מקום מגוריו ומונה כיום כ 70 ספורטאים פעילים, הוא מקווה להרחיב לכל הארץ, ולשלב בכולן חברים מקבוצת 'קשר עין' :" בקבוצת הריצה חברים תושבים מברנדייס, הפארק, דניה, וניסן, ללא רקע קודם והכול חינם ומתוך חשיבה חברתית . אני מעודד אנשים ממצב פאסיבי, לרוץ כי האני מאמין שלי הוא שלאדם שעושה ספורט, יש גם גמישות מחשבה ואנרגיה חיובית, הוא מקבל אנרגיה בשביל לתת אנרגיה ואנרגיה חיובית מדבקת וכך גם מוטיבציה."
ד"ר ישי, שמצוי בתוך עולם הריצה והמרתונים בשבע השנים האחרונות והשתתף במרתונים רבים בארץ ובעולם, מעיד כי הוא מדביק בכוונה תחילה על המחשב נייד שלו בעבודתו במרפאות בקהילה, מדבקות של המרתונים בהם השתתף :" אני מקווה לעודד דרך זה שאלות, ושיח, ושדרך זה, אנשים יתחברו ושאהיה עבורם דוגמא אישית,לכך שזה אפשרי, שאם אני יכול, כולם יכולים."
בנוסף לשלל עיסוקיו המקצועיים והוולונטריים, הוא גם מדריך מחקר של קורונה ופגיעה בחוש הריח, במרכז הרפואי הלל יפה, בשיתוף פעולה עם ד"ר קוצ'וק מיכאל מנהל יחידת ריאות,בשיתוף רעייתו ד"ר אמורינה ישי מנהלת מערך הסי.טי בהלל יפה, ובשיתוף בה"ח רמב"ם ובה"ח לב השרון.
גם שיתוף פעולה זה, לדבריו, מקורו בפעילות ספורטיבית:" חבר מקבוצת הריצה בחדרה, מורן פסח, מתפקד כסגן מנהל אדמיניסטרטיבי בבה"ח השרון והוא תיווך את החיבור הזה למחקר "אמר " עוד דוגמא לכמה ספורט מחבר בין אנשים ומביא עימו דברים טובים למכביר".
כל העדכונים - חדשות חדרה