להקת "צבעי מחול" תפתח את שנת החוגים בספטמבר במסגרת האקדמיה למחול שנפתחת לראשונה בחדרה. את הפרויקט מוביל מייסד הלהקה ומנהלה האמנותי, איציק כהן, והוא יוצא לדרך במסגרת המיזם החדש, "פרויקט המחול העירוני הגדול".
1 צפייה בגלריה
צבעי מחול. "הלהקה היא כמו תנועת נוער"
צבעי מחול. "הלהקה היא כמו תנועת נוער"
צבעי מחול. "הלהקה היא כמו תנועת נוער"
(צילום: נורית מוזס)
קראו גם:
בחודשים האחרונים אמורה הייתה הלהקה לעבור מחסות "פנאי העיר" למינהל חינוך וקהילה, מעבר שהתמהמה, והורי התלמידים לא ידעו האם וכיצד תפעל הלהקה בשנה הבאה. כעת מתברר ש"צבעי מחול", שכוללת מספר רב של להקות, תמשיך לפעול תחת "פנאי העיר" לעוד חודשים מספר, כשבחודש ינואר היא תפעל תחת עמותת "צבעי מחול", שתרכז את תחום המחול והלהקות בעיר.
איציק כהן, המייסד והמנהל האמנותי של הלהקה, אומר כי נוסף על השינוי באופן הניהול ובהתרחבות לכדי אקדמיה, ייפתחו עוד שני מרכזים משמעותיים ל"צבעי מחול", בשכונות שבהן לא פעלה הלהקה בעבר: "עברנו ממצב של רק להקות מחול להפעיל גם אקדמיה מקצועית למחול, שמכשירה רקדנים בכל הגילים - מהגיל הרך, דרך בתי ספר היסודיים עד לגילים הבוגרים; כשההרשמה תהיה דרך אתו"ס (אגף תרבות וספורט של העירייה). אנחנו פותחים שני מרכזים גדולים של אקדמיות ולהקות מחול: האחד במתנ"ס גבעת אולגה, והשני בנווה חיים־ויצמן, במועדון רעים, ובבית שמואל. לטובת תושבי מזרח העיר ייפתח מרכז נוסף בבית הספר צפרירים. נוסף על להקות המחול הייצוגיות, אנחנו פותחים להקות ג'אז והיפ הופ. הכוונה היא שהלהקות ייחשבו כנבחרת עירונית מקצועית וייצאו לתחרויות בארץ ובעולם".
להקת "צבעי מחול" הוקמה בעיר בשנת 2005; לאורך שנות פעילותה השתתפה בשלל פסטיבלים בארץ ובחו"ל וקטפה מעל 23 פרסים לאומיים ובינלאומיים. היא שיתפה פעולה עם הפקות מקור ותיאטראות, הובילה את האירועים העירוניים ורקדניה אף נבחרו לפתוח את חגיגות ה־70 למדינה.
כהן סיפר כי העובדה שאין ללהקה בית של קבע מעוררת אתגרים רבים בתפעול הלהקות, וקרא לתושבי העיר להצטרף לשורות הרוקדים: "יהיה משמח לראות שתושבי חדרה יביעו נאמנות למפעל הזה ויכירו בכך שהעשייה האמנותית שלנו מתבטאת גם בתפיסה חינוכית והישגית. אני קורא לא רק לילדים ולבני הנוער אלא גם לכל רקדני העבר, שכילדים ובני נוער רקדו כאן בשלל מסגרות - כמו אצל יהודית שוויצר, ובכל מיני חוגים פרטיים - לחזור לרקוד. בואו לרקוד במפעל העירוני התרבותי החשוב שלנו. הלהקה היא כמו תנועת נוער, רק עם טוויסט תרבותי".
מעיריית חדרה נמסר: "אין תגובה".
לכל העדכונים - חדשות חדרה