עמותת 'עדות ביהוסף', הפועלת בחדרה כשש שנים, יצאה לאחרונה במיזם 'עוגה לשבת' וקוראת לתושבים להצטרף ולסייע. העמותה שמידי יום ד' בשבוע מקיימת מעין 'שוק מזון' למשפחות המטופלות על ידה ומעניקה סיוע בחגים וכן מוצרי יסוד לתינוקות, החליטה לאחרונה להוסיף נדבך נוסף לפעילותה ולספק עוגות לשבת, למגזרים בעיר, שזקוקים למחווה.
2 צפייה בגלריה
חברי העמותה בפעילות
חברי העמותה בפעילות
חברי העמותה בפעילות
(צילום: פרטי)
קראו גם:
לפני כשבוע הושק המיזם ומתנדבי העמותה התרימו והכינו כ70 עוגות, אותם חילקו טרם השבת לפנימיית נוער בסיכון בעיר, לקשישים עריריים ולמשפחות בבידוד. בכוונת המתנדבים לתרום את העוגות בכל שישי לאוכלוסיית יעד אחרת כמו יולדות, תשושי נפש, בתי אבות, מבודדי קורונה ונוער בסיכון .
בפרסומים, שקוראים לציבור להתנדב ולהכין עוגה לשבת למי שזקוק לה, נכתב: "אנחנו בעמותת עדות ביהוסף, חושבים קודם כל איך לשמח ולהמתיק את השבת בשביל מי שבאמת צריך. קחו לכם כמה דקות ביום, לעשות משהו טוב שימלא להם את הנשמה. אנחנו נבוא לאסוף את העוגה".
נתן סוויסה, יו"ר העמותה ומי שייסד אותה בשנת 2014, גם חילק את העוגות עם מתנדבי העמותה וסיפר כי נרשמה התרגשות ושמחה בקרב מקבלי העוגה לשבת. "העוגה, היא כולה מחווה של רצון טוב, ובעצם אומרת מישהו חושב עלייך ורוצה להמתיק לך את השבת", הוא אומר, "יש לא מעט אוכלוסיות בעיר שמתמודדות עם קושי ואתגרים ובעבור אלו חשוב לנו לספק את המחווה הזו. אנחנו קוראים לכל מי שיכול להכין עוגה, להירתם ליוזמה, אנחנו נגיע לאסוף וככל שנאסוף יותר, נוכל לשמח עם העוגות, יותר מגזרים".
2 צפייה בגלריה
חברי העמותה בפעילות
חברי העמותה בפעילות
חברי העמותה בפעילות
(צילום: פרטי)
עמותת עדות ביהוסף, סיפקה באופן שוטף (עד להתפרצות הקורונה) מזון למעל 180 משפחות, שהגיעו ל'שוק' שהם מארגנים מידי יום רביעי ואספו משם מוצרי יסוד.
"המוצרים תלויים בתורמים שלנו ככה שבכל שבוע יש מוצרים שונים", סיפר סוויסה. "התורמים הם בעלי עסקים מקומיים שתורמים מזון וכסף, והמשפחות מגיעות ולוקחות מוצרים. לאחרונה מגיעות משפחות גם עם ילדיהם וזה מרגש מאד לראות.
"בחגים אנחנו מגיעים למעל 500 משפחות נזקקות ובתקופה האחרונה מאז הקורונה, אנחנו כבר לא עומדים על 180 משפחות אלא עומדים על מעל 230. בשל המצב ואתגרי התקופה, אנחנו כבר לא בודקים מצב כלכלי, חשבון בנק כפי שהיינו עושים בעבר, אלא פשוט נותנים לכל מי שמבקש. מתוך הבנה שיש הרבה אנשים שנקלעו למצב ולצורך רק לאחרונה בעקבות הקורונה", הסביר.
העמותה הפעילה את השוק שלה עד לפני כשנה מחצר בגבעת אולגה, ובשנה האחרונה היא פועלת ממבנה ברחוב הנשיא בלב העיר - לזמן מוגבל: "מעבר לאספקת מזון שוטף, שזה הבסיס, הרעיון של עוגה לשבת, זה כמו תוספת נעימה כזו, מחווה של קירוב לבבות ורצון טוב, שבה כולם מורווחים ומרגישים טוב. מי שהכין עוגה ותרם אותה מרגיש שעשה משהו טוב לאחר, ולא במחיר כבד או יקר, והמקבל, מקבל לא רק עוגה לשבת, כי אם גם התחשבות, ערבות ותמיכה מהקהילה".
לפרטים ולתרומות: נתן סויסה - 050-8769308, אודי דינצ'י מתנדב- 054-4671314
כל העדכונים - חדשות חדרה