החקירה בעניין נסיבות מותו של הפועל הפלסטינאי זיאד פאוזי קאסם סלימאן (51) במהלך עבודה באתר בנייה של חברת "רמי חסון" הסתיימה.
1 צפייה בגלריה
רמי חסון. תשתית ראייתית לאישום נגד החברה | צילום: אסף פרידמן
רמי חסון. תשתית ראייתית לאישום נגד החברה | צילום: אסף פרידמן
רמי חסון. תשתית ראייתית לאישום נגד החברה
(אסף פרידמן)
במפלג לחקירות תאונות עבודה "פלס" בלהב 433, המשותפת למשטרת ישראל ולמשרד העבודה והרווחה, הודיעו השבוע כי גיבשו תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד שורת בעלי תפקידים באתר ובחברות המבצעות בו, "רמי חסון בע"מ" ו"אסולין תעשיות אבן וקרמיקה".
קראו גם:
הפועל נהרג כשנפל מהקומה השביעית באתר הבנייה ברחוב לבוצקין בחדרה, לפני כארבעה חודשים. על פי הודעת המשטרה, הדבר אירע בעת שהועלו חומרים באמצעות כננת (מכשיר המיועד להזזת משאות כבדים על ידי חבל הנכרך על גבי ציר) לפיגום שעליו עמד. "בעת קבלת חומרי עבודה שהועלו באמצעות כננת אל הפיגום שעליו עמד ניתק מעקה הבטיחות והפועל נפל אל מותו... מממצאי החקירה עולה כי באתר בוצע שימוש בכננת שהותקנה ללא גורם מוסמך, לא עברה בדיקה כנדרש והמפעיל שלה היה ללא מינוי מתאים. מחוות דעת מומחה באשר לתקינותה של הכננת עלה כי הכננת אינה ראויה לשימוש".
בהמשך הובהר כי עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי התגבשה תשתית ראייתית לביסוס חשדות נגד האחראים לבטיחות באתר, מנהל העבודה ועוזר הבטיחות, בביצוע עבירת גרימת מוות ברשלנות ועבירות בטיחות שונות: "היחידה החוקרת אף סבורה, כי קיימת לכאורה תשתית ראייתית נגד חברת 'רמי חסון' והעומד בראשה וכן נגד חברת 'אסולין תעשיות אבן וקרמיקה בע"מ' והעומד בראשה".
המלצות המשטרה צפויות לעבור כעת להכרעתה של פרקליטות מחוז חיפה.
מחברת "רמי חסון" נמסר: "אנו מבקשים להדגיש כי אין להמלצת המשטרה שום משמעות משפטית. הגוף המחליט אם להעמיד לדין אדם או חברה במדינת ישראל הוא הפרקליטות. צר לנו שמשטרת ישראל רוכבת על שמו הטוב של מרשנו על מנת לפאר ולהאדיר את עצמה. אין לנו צל של ספק ש'עיניים' משפטיות ומקצועיות יבהירו היטב שחברתנו פעלה על פי החוק, התקנות ונהלי הבטיחות, וכי אין בתאונה המצערת כדי לקשור קשר סיבתי, עובדתי או משפטי למרשנו".
מחברת "אסולין תעשיות אבן וקרמיקה" טרם התקבלה תגובה.
מפרקליטות מחוז חיפה נמסר: "התיק הועבר לפרקליטות לפני שישה ימים. בשלב זה לא ניתן להשיב מה תהא ההחלטה הסופית".
לעדכונים - חדשות חדרה