תושבים המתגוררים בשכונת ויצמן בחדרה טוענים כי למרות תלונותיהם על מפגעים בשכונה, הם אינם מטופלים.
1 צפייה בגלריה
מים על הכביש בשכונת ויצמן
מים על הכביש בשכונת ויצמן
מים על הכביש בשכונת ויצמן
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
התושב אבי ניזרי, ששלח לאחרונה מכתב לראש העירייה, צביקה גנדלמן, בעניין המפגעים, סיפר כי במהלך השנים האחרונות כבר העביר מספר רב של פניות, לרבות למוקד העירוני, בשלל נושאים, אולם רובן לא נענו.
במכתב ששלח בתאריך 15/5/21 לראש העירייה, למבקרת העירייה, ולגורמים נוספים, הציף בין היתר שוב, את בעיית חניית המשאיות והאוטובוסים ברחוב מבצע עובדה בשכונה, שמהווה מטרד בטיחות, רעש וזיהום אוויר. בנוסף הלין על השלכת פסולת בניין על ידי קבלנים בקרן הרחובות שועלי שמשון ומבצע עובדה, ודיווח על נזילה מתמשכת במערכת ההשקיה שמובילה למכת יתושים קשה בשכונת ויצמן.
"כבר למעלה מחודשיים ההשקיה לא עובדת, המים ניגרים ברחוב על הכביש, בכל שעות היממה, כל הפניות למוקד כולל תמונות, לא זכו לטיפול", כתב נזרי והדגיש כי הפנייה משוגרת בשם חמש משפחות הגרות באזור. "המים על הכביש מהווים מפגע בטיחותי לנוסעים ברכב, ומהווים סכנת החלקה. המים הניגרים על הכביש גם מהווים מפגע תברואתי קשה של יתושים"
ניזרי סיפר כי המדרכה הסמוכה למוקד הנזילה מכוסה בירוקת וכי התושבים נעקצים מיתושים: "בעבר קבעתי פגישות עם מפקחת הגינון החדשה, להראות לה את הבעיות והליקויים, אולם לצערי רוב התקלות לא טופלו. התחושה שלנו ושל הרבה תושבים היא שזו לא שכונה חדשה שלמקבלי ההחלטות חשובה הנראות שלה, אז לא מספקים לנו שירות", הסביר.
לדברי ניזרי, אם הרשות המקומית תמשיך שלא לספק מענה לתושבים הוא יפנה לערכאות משפטיות: "איננו רואים את המצב כגזירת שמיים, אנחנו רוצים לחיות באיכות חיים כמו יתר השכונות, לקבל מענה על כל בקשה ושמים לא יזרמו ברחובות ללא מענה וזלזול".
מהמשרד הגנת הסביבה נמסר באשר למפגע היתושים: "מערכת גינון והשקיה וכן טיפול במפגעי יתושים ברשות הם נושאים של הרשות המקומית ולא של השלטון המרכזי".
ממשרד הבריאות נמסר: "הטיפול במטרדים כולל ביתושים נמצא באחריות הרשות המקומית. בנוגע לירוקת עצמה, לפי מיטב ידיעתנו היא אינה מהווה סיכון".
מהעירייה נמסר: "מערכות ההשקיה ברחוב ישנות וככל שישנם פיצוצי מים ונזילות מתבצע תיקון והחלפה בהתאם. תחזוקת שטחי הגינון בשכונה ובכלל העיר מתבצעת בהתאם לתוכניות עבודה סדורות ובהתאם לנדרש. כאשר ישנם מפגעי מים עומדים הם מטופלים מיד. חשוב להדגיש כי הפונה אינו בוועד השכונה ואינו מייצג אף דייר. אנו מטפלים בפניות שמגיעות, אך העבודה של העירייה בנושאים שכונתיים הינם בין הוועד הנבחר לגורמי האגף. עיריית חדרה נותנת מענה לכל תושב באשר הוא. כל הפניות מטופלות על פי לוחות הזמנים של האגפים השונים. באשר לנושא האוטובוסים והמשאיות החונות ברחבי העיר. באמצעות החברה הכלכלית של העירייה, נפתח חניון ענק למשאיות ואוטובוסים בכניסה לעיר מכיוון כביש 65. פתיחת החניון תאפשר איסור חנייה בעיר למשאיות ואוטובוסים".
לעדכונים: חדשות חדרה