בהמשך לפרסומים של משרד הבריאות באשר לקשר האפשרי בין דלקת קרום הלב והחיסון לקורונה - מחקר שבוצע במרכז הרפואי הלל יפה ופורסם השבוע במגזין הרפואי הבינלאומי-Vaccine, מצביע כי קיים קשר בין החיסון נגד קורונה בצעירים לבין דלקת בשריר הלב.
1 צפייה בגלריה
צוות החוקרים בהלל יפה
צוות החוקרים בהלל יפה
צוות החוקרים בהלל יפה
(צילום: באדיבות בית החולים)
קראו עוד:
ד"ר סייף אבו מוך, מנהל מחלקה פנימית ב' במרכז הרפואי הלל יפה, ומוביל המחקר: "מדובר בממצאים ראשוניים, יש להתייחס אליהם בכובד ראש ולהמשיך בבדיקת הנושא. חשוב לציין כי מדובר במקרים בהם המחלה הייתה קלה יחסית וברת טיפול. העדיפות להתחסן היא עדיין ראשונה במעלה".
המחקר, אותו הוביל ד"ר סייף אבו מוך – מנהל המחלקה לרפואה פנימית ב' במרכז הרפואי הלל יפה, יחד עם ד"ר נעה ינאי- מנהלת המכון הנפרולוגי ופרופ' אריאל רוגין – מנהל מערך הלב בבית החולים, בדק שישה מטופלים צעירים, כולם גברים בגיל החציון של 23, אשר פנו לחדר מיון לאור כאבים בחזה, תסמינים טיפוסיים, ושינויים בתרשים אק"ג, בין יומיים ל- 4 ימים לאחר קבלת החיסון השני לנגיף קורונה. משרד הבריאות פרסם אתמול (1.06.2021) נתונים בנושא זה לגבי כ- 200 מקרים מדווחים בישראל.
"לאור התסמינים הטיפוסיים של המטופלים והסמיכות לחיסון, הוחלט לאשפזם להמשך בירור. לציין כי כולם היו במצב קל", מדגיש ד"ר סייף אבו מוך, "לאחר בדיקות מקיפות שכללו אקו לב, תהודה מגנטית (MRI) של שריר הלב, סי טי, בדיקות דם מקיפות כולל לחלבונים השונים של נגיף הקורונה, נקבעה חד משמעית האבחנה של דלקת בשריר הלב (מיוקרדיטיס). לא כזאת שמסכנת אותם, אבל משהו שבהחלט ראוי לבדיקה מקיפה בהתחשב בעובדה שהיינו בשיאו של מבצע החיסונים".
פרופ' אריאל רוגין, מנהל מערך הלב, מסביר כי כל המטופלים הצעירים טופלו בעזרת תרופות נוגדות כאב ונוגדי דלקת ומצבם השתפר במהרה. הם שוחררו לאחר מספר ימים. לרובם לא צפויות השלכות בריאותיות לטווח ארוך, המעקב אחריהם נמשך.
בהיבט זה מדגישים פרופ' רוגין וד"ר אבו מוך: "ביצוע החיסון לנגיף קורונה חשוב משמעותית, משום שההשלכות של המחלה על הגוף ועל תפקודי הלב עלולות להיות חמורות הרבה יותר בחולים אשר חלו בקורונה. בהיבט זה התועלת מהחיסון וחשיבות ההגנה כנגד וירוס הקורונה בקרב מבוגרים, חשובים בהרבה מהסיכון הקטן לדלקת בלב, אשר לרוב הינה מחלה קלה".
בבית החולים מסכמים כי המידע הקיים מצביע על בטיחות גבוהה של החיסון לקורונה, אך קיימת שאלה בנוגע לקשר האפשרי של החיסון ולסיכון המוגבר לדלקת בשריר הלב, בעיקר בקרב צעירים. ככל הנראה סדר הגודל של הסיכון הוא אחד לכמה אלפים, ולפי המדווח רוב המקרים אינם חמורים.
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 13:35, 02.06.21