הסכסוך בין ועד עובדי עיריית חדרה מסלים: איציק יצחקי העומד בראש הועד טוען כי העירייה לראשונה בתולדותיה, מחקה את סעיף תקציב ועד עובדים בתקציב שנת 2021, ותחת זאת, העבירה את הניהול התקציבי של הועד לידי אגף משאבי אנוש. משמעות הדבר לדבריו, הוא צעד חד צדדי של העירייה בניסיון לייתר את הועד, שייאלץ כעת שלא לשלוט על התקציב בעצמו, אלא להיות תלוי בהחלטות אגף משאבי אנוש בנדון.
1 צפייה בגלריה
(איציק יצחקי | צילום: אלעד גרשגורן)
מתוך ניסיון להילחם בגזרה זו, שיגר יצחקי מכתב לחברי מועצת העיר ואף ביקשתם לדחות את התקציב עד שהמצב יוחזר לקדמותו: "בתקציב 2021 החליטה הנהלת העיר בגסות ובלי להניד עפעף להסיר מספר התקציב את שורת ועד העובדים. למרות חוות דעת של היועצת המשפטית שרון שרוני ושל מבקרת העירייה יוכי דהן כי ועד העובדים יכול להמשיך ולנהל את כספי העובדים , עם ביקורת ההנהלה , החליטו ראש העיר צביקה גנדלמן ומנכ"לו יעקב זיגדון לדחות הצעה זו על הסף. אציין שהכול נובע מנקמנות אישית והתנהלות בריונית ומשולחת רסן של מנכ"ל העירייה ובחסות ראש העיר".
קראו גם:
עוד כתב: "בעוד מספר ימים אתם נקראים לחתום ולאשר את התקציב אני פונה אליכם כנציגי הציבור בחדרה שתסתכלו לעובדים ולגמלאים בעיניים ותבינו כמה הפגיעה חמורה. אני מצפה מכולכם לדחות את התקציב אם לא יחזור המצב לקדמותו. זהו צעד חסר תקדים של ראש העיר ומנכ"ל העירייה שמשתלח ומרכל על עובדי עירייה באפן יומיומי".
ואם לא די בכך, יצחקי אף טוען לחשד לכאורה לתפירת מכרזים שלא כדין בעיריית חדרה .לדבריו, אחד מהסעיפים שנדונו בבית דין לענייני עבודה בחיפה, במסגרת סכסוך העבודה המתמשך בין הועד לעיריית חדרה, היה נושא המכרזים. למרות זאת, לטענתו, ממשיכה הנהגת העיר, לפעול שלא כדין בכל הנוגע למכרזים ולראייה: משרותיהם של שלושה עוזרים של משנים לראש העיר, אוישו ללא מכרזים ובעירייה מצאו דרך יצירתית לעקוף את הצורך במכרז.
יצחקי גם שיגר מכתב תלונה בנדון , ליועצת המשפטית של העירייה עו"ד שרון שרוני, עם העתקים לשלל גורמי חוץ כמו מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה , שר הפנים ואף יחידת לה"ב 433, תחת הכותרת: "חשד לכאורה לתפירת מכרזים ומינויים שלא כדין".
"בתאריך 22/11 /20 התקיים דיון בבית הדין לענייני עבודה בחיפה בתביעת ועד העובדים נגד העירייה בנושאים שונים ובתוכם מינויים שלא כדין בעירייה על רקע פוליטי" כתב יצחקי במכתבו" לא רק שהנהלת העיר פוגעת בתנאי העסקתם של העובדים בתביעה אלא לאחר הדיון בבית הדין, קיימה מעקף בדמות 'קול קורא' פנימי חיצוני למשרת 'פקיד תחנת מידע בעירייה' (תפקיד הלקוח מהחלל החיצון) שהרי לכאורה מצאו דרך להכשיר את השרץ. לצערי אין זו אינה פעם ראשונה שהנהלת העיר מוציאה מכרזים שתוצאותיהם ידועות בטרם המכרז. החמור יותר הוא שעוד היום האריכה העירייה את עבודתם של עוזרי המשנים לראש העיר בניגוד לדין.
מנגד, בעיריית חדרה, שיגרו מכתב לעובדים בגין נושא התקציב, בו הבהירו להם כי החל מהשנה יכלל בתקציב העירוני סכום של למעלה משלושה מיליון שקלים תחת סעיף 'רווחת העובד' שירוכז באגף ההון האנושי, תוך שהם מדגישים שתקציב זה הוא בנוסף ליוזמות שמקדם ועד העובדים באמצעות מיסי הועד שמשלמים העובדים.
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "עיריית חדרה פועלת על פי חוק! מדובר במשרות שפטורות ממכרז על פי חוק, ולמרות זאת העירייה הגדילה לעשות ופרסמה קול קורא לתפקידים המדוברים, פומבי לכלל הציבור.
באשר לסוגיית התקציב. צר לנו שראש הוועד איציק יצחקי מנהל קמפיין פוליטי שקרי על גבם של העובדים. הנהלת העיר חדרה מקדישה מיליוני שקלים מתקציבה לרווחת העובדים, כספים אלו ינוהלו על ידי אגף ההון האנושי. התקציב הנ"ל הוא בנוסף ואין לו נגיעה למסי הוועד הקבועים שגובה הוועד מכל עובד ועובד ומנהל את הכספים הללו באופן עצמאי.
נזכיר כי למגינת ליבו של יצחקי, העניקה הנהלת העיר בחג האחרון שי לחג לעובדים, בדמות שוברי קנייה בעסקים חדרתיים בלבד, זאת על מנת לסייע לעסקים המקומיים בתקופה זאת. כל זאת לרווחת תושבי העיר בכלל ועובדי העירייה בפרט.
יצחקי, כעובד עירייה, חצה קווים אדומים כאשר החליט לאיים על נבחרי ציבור, שאם יצביעו בעד התקציב ידאג שעובדי העירייה לא יצביעו עבורם בבחירות. מדובר לכאורה בסחיטה באיומים, שהנהלת העיר בוחנת את המשמעות המשפטית של האמירות הללו".
לעדכונים - חדשות חדרה