האחים לבית משפחת לקסר נגד הקורונה: אורי (7) תלמידת כיתה ב' בבי"ס קפלן ואחיה הקטן, עידו (5), שלומד בגן שניר בשכונת דניה, מימשו בשבוע שעבר תכנית אותה רקמו כבר במהלך הסגר הראשון. השניים הקימו ביום שישי בשבוע שעבר דוכן שבו מכרו מצעצועיהם, כדי לגייס כספים למלחמה בקורונה.
1 צפייה בגלריה
עדי ואורי לקסר
עדי ואורי לקסר
עדי ואורי לקסר
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו עוד:
"כבר בחודש מרץ, בסגר הראשון, אורי החליטה שהיא רוצה לגייס כספים למטרה טובה. שאלתי אותה לאיזה צורך, והיא השיבה שהיא רוצה להילחם בקורונה. להעלים אותה. מכאן התגלגלה המחשבה שאת הכסף שהיא תגייס, נעביר למחלקת קורונה בבית החולים "הלל יפה", סיפרה אמם של השניים, סיון לקסר. "במקביל עידו למד בגן על יזמות והגננת שלהם מעודדת אותם תדיר לקיים יוזמות, כך שהיה טבעי שהשניים ישתפו פעולה".
עוד סיפרה האם, כי האחים החלו למיין צעצועים ובובות פרווה מתוך המלאי שלהם בביתם, ואף החליטו שלא לתמחר את הבובות, כך שכל עובר אורח יחליט כמה הוא רוצה לשלם לטובת העניין. "לבעלי יש חנות טלפונים ברחוב הגיבורים, וביום שישי החלטנו לאחר שראינו שאין גשם כפי שצפינו, להקים את הדוכן ספונטנית, ככה שלא הספקנו לפרסם את היוזמה ברשתות החברתיות", סיפרה סיון. "למרות זאת, הייתה היענות יפה מאוד של העוברים והשבים, שעצרו, התעניינו ופרגנו לילדים על היוזמה. אני עמדתי מאחורה ורק השגחתי, אבל נתתי להם לנהל את זה עצמאית לגמרי. הם עצרו אנשים ועניינו אותם, ואנשים שיתפו פעולה בצורה מדהימה, גם בלי לקחת בובה. זה היה מקסים לראות את האינטראקציה ואת הפרגון לילדים על הכוונה והמחשבה. עבר עלינו יום מלא התרגשות", אמרה.
האחים סיפרו כי הצליחו לגייס ביום זה סכום של 1,000 שקלים וכי בכוונתם להמשיך את היוזמה עם יום נוסף. "בגלל שהיו הרבה אנשים שתרמו כסף, אבל לא לקחו בובה, נשארו לנו עוד הרבה בובות לפעם הבאה. אנחנו רוצים למכור גם אותן כדי לתרום כמה שיותר כסף", סיפרו. "מקווים שהכסף יעזור במשהו למלחמה בקורונה ושתעלם מכאן כבר".
כל העדכונים - חדשות חדרה