פרויקט הדגל של מועצת פרדס חנה־כרכור במסגרתו תקים פארק בלב המושבה ולאורך הוואדי החוצה אותה מעורר התנגדות בקרב תושבים.
1 צפייה בגלריה
הוואדי. "כמעט אין מקום כזה בארץ"
הוואדי. "כמעט אין מקום כזה בארץ"
הוואדי. "כמעט אין מקום כזה בארץ"
(פרטי)
מדובר בתוכנית להקמת "פארק הנחל-הוואדי" החולש על 90 דונמים משטחי המועצה. בוואדי, בין היתר, חורשת אורנים, חורשים טבעיים ואלונים.
בקרב תושבים וחברי אופוזיציה יש מי שמתנגדים לתוכניות הפיתוח בטענה שמדובר באזור לשימור וכי פיתוחו עלול לפגוע בצביון היישוב. לפני כשבוע עדכנה המועצה כי בשנים הקרובות יוקם פארק הנחל - הוואדי בהשקעה של שישה מיליון שקלים.
עוד נמסר מהמועצה שתושבים, אדריכלים, אמנים וכלל הציבור ייקחו חלק משמעותי בקביעת אופיו של הפארק. משרד אדריכלים "מילר בלום" אף נבחר לביצוע תכנון פרויקט "פארק הנחל- הוואדי".
"הסדרתו של הוואדי היא חלק ממדיניות ראש המועצה, הגר פרי־יגור בשנתיים האחרונות להנגיש ליישוב את השטחים הירוקים ולהגדיל את מספר גני המשחקים והגינות הציבוריות במושבה", נמסר מהמועצה.
קראו עוד>>
עו"ד אייל כגן, יו"ר האופוזיציה מסיעת "טוב במושבה" הוא אחד המתנגדים לפרויקט: "ראשית אני יוצא נגד זה שרוב האנשים שהולכים לתכנן ולבצע לנו את הוואדי אלו תושבי חוץ", הוא מסביר השבוע, "בנוסף, ראש המועצה החליטה שכספי מפעל הפיס שמגיעים למועצה ובדרך כלל מושקעים בכמה פרויקטים, ילכו הפעם כולם לפרויקט אחד, הוואדי.
"לא בכדי התושבים החתימו עצומה לפיה יש אלף דברים חיוניים לטיפול טרם הוואדי כמו פארקים לשיפוץ, שבילי אופניים, מדרכות, תשתיות, בית לאמנים, סקייטפארק ועוד".
לדבריו, אם יש כוונה לפתח את הוודאי, הרי שהצורך הוא בפיתוח מינורי ורגיש. "זו ריאה ירוקה ייחודית, כמעט ואין מקום כזה בארץ. אנחנו אומרים: אל תיגעו בוואדי ובטח לא כך כשכל ההחלטות בנדון לא נעשו בשקיפות".
גיל פדלון: "התוכנית הזו תהיה הסוף של הוואדי. צריך שם ניקיון יסודי, ספסלים ופינת מנגל חמודה, משהו שלא ישנה אותו"
גיל פדלון, פעיל חברתי תושב פרדס־חנה שפתח עצומה נגד התוכנית עליה כבר חתמו כ־700 תושבים, אומר כי בכוונת התושבים גם לקיים הפגנה: "התוכנית הזו תהיה הסוף של הוואדי. צריך שם ניקיון יסודי, ספסלים ופינת מנגל חמודה, משהו שלא ישנה אותו".
ראש המועצה, הגר פרי־יגור: "לפני 90 שנה כשפרדס חנה־כרכור קמה, היא הוקמה על בסיס רעיוני של 'עיר גנים': שטחים פתוחים שעוטפים בתי מגורים ובתוכם גינות כיס שכונתיות. בשני העשורים האחרונים היישוב הפך למקום ללא גנים.
"בשתי מערכות בחירות דיברתי על זה, ב־2013 וב־2018, ואני מאמינה בחזון הזה של להחזיר את 'עיר הגנים' כמתכננת וכתושבת שנולדה פה. סביב זה הלכתי לבחירות ונבחרתי. בוואדי יתקיים שימור נוף, ערכי הטבע, החי והצומח. יתרה מזו, אין עדיין תוכנית אז לא ברור למה מתנגדים. מהרגע הראשון אמרתי שנקיים שיתוף ציבור.
"לא נראה לי שמישהו יתנגד שנחליף את גשרי הבטון המכוערים שהוקמו שם בגשרי עץ, נשים תאורה, נטפל בקרחות היער ונדאג שהמים יחזרו לוואדי".
לעדכונים: חדשות חדרה