פרוייקט "ניקוי הים, הגדול בעולם" שמוביל ומרכז תושב חדרה יוסי אהרוני (45) נציג 'צלול' מתנועת 'אנשי הים התיכון' בשיתוף עשרות ארגונים ירוקים, רשויות מקומיות, תנועות נוער וקהילות סביבתיות, צפוי לצאת לדרך ב30 באוקטובר, במתכונת מעט שונה.
בתכנון המקורי, זה אמור היה להיות ניסיון לשבירת שיא גינס בניקיון הים, אולם נסיבות הקורונה שינו את התוכניות, ככה שהפרויקט יהיה 'ניקוי הים הגדול בעולם', (לא כשבירת שיא) ויתקיים במתכונת של קפסולות בנות 20 איש, במעל 100 חופים ברחבי הארץ ובכללם בחדרה.
2 צפייה בגלריה
(חוף חדרה. צילום: החברה להגנת הטבע)
הארגונים הסביבתיים, הרשויות המקומיות, והמתנדבים החליטו לקיים את הפרוייקט עליו עמלו זמן רב, למרות נסיבות ומגבלות הקורונה: "התחלנו לעבוד עליו בראשית שנת 2020, בעידן טרום הקורונה", מספר אהרוני ומוסיף: "כשחברו אלינו ארבעה חבר'ה שהיה להם רעיון לשבור שיא גינס בניקיון הים - התלהבנו, וביחד יצאנו למסע המשותף לקידום הרעיון. תכננו את זה לחודש יוני, אז מתקיים יום האוקיינוסים, אבל הקורונה כמובן הורידה את הרעיון מהפרק, דחינו לספטמבר, מתוך אופטימיות אבל הקורונה עדיין הייתה כאן אז, בסופו של דבר, לאחר תהיות ומחשבות החלטנו לקיים את פרויקט הניקיון, לא במסגרת שבירת שיא, דחינו ל30 לאוקטובר, שזה גם סמוך לתאריך בו מתקיים יום הניקיון של המשרד להגנת הסביבה (27 באוקטובר) ועשינו התאמה.
קראו גם:
"הכוונה הייתה לשבור שיא של מעל 20 אלף איש מנקים את חוף הים בו זמנית. נשארנו עם אירוע ענק בכל זאת בהיבט הזה שיהיו מעל 100 נקודות בחופי הארץ שיעסקו בהסברה וניקיון בו זמנית וגם מבחינת שיתוף הפעולה העצום בין כל כך הרבה גופים, ארגונים, קהילות ומתנדבים שמתגייסים למען אותה המטרה".
2 צפייה בגלריה
יוסי אהרוני
יוסי אהרוני
יוסי אהרוני
(צילום: מייה אהרוני)
הפרוייקט יתקיים לכל אורך חופי הים התיכון מראש הנקרה לאשקלון ,כולל חופי מפרץ אילת וחופי הכנרת: "זה כבר הישג לכשעצמו ובייחוד לאור העובדה שבכל תחנה יוכלו לעבור בשעות שונות כמה קבוצות ככה שהפוטניציאל גדול", הסביר, "המטרה לשמה אנו מתכנסים ,היא העלאת מודעות להקמת שמורות ימיות, קידום הרעיון של איסור שימוש בכלים חד פעמים בים כפי שעושים בהרצליה ובאילת, ואכיפת הנושא. אנו מאמינים כי אירוע זה יהווה יריית הפתיחה למיסוד אירוע ניקוי ענק שיחזור על עצמו בכל שנה".
בין השותפים לפרוייקט שלל גופים כמו קואליציית אנשי הים התיכון, חיים וסביבה, פורום רשויות החוף, החברה להגנת הטבע, צלול, אקואושן, דלפיס, מגמה ירוקה ,ההתאחדות הישראלית לצלילה, מעגל הגולשים ורבים אחרים. כמו כן, תנועות נוער כמו הצופים, ארגונים כמו האיחוד האירופי ושגרירות ארה"ב משרדי ממשלה כמו המשרד להגנת הסביבה, קהילות מקומיות סביבתיות וימיות ומתנדבים יטלו חלק במיזם.
הפרויקט יתקיים לאורך היום בין השעות 8:00-16:00 ברוב החופים, כשהארץ חולקו ל10 אזורים. בנקודה החדרתית של הפרויקט ,יפקח על כמות המנקים על פי הנחיות הקורונה, המועדון הימי (בחוף הדייגים): "אחרי הסגר הראשון היינו עדים ליופי של הטבע שהשתקם, הכול פרח והחיות יצאו החוצה, זה מדגיש עד כמה אנחנו חיים בהרמוניה עם הטבע ולא מעליו. הרבה אנשים אומרים 'חייבים להציל את כדור הארץ' או 'חייבים להציל את החיים'. זה לא נכון, אנחנו חייבים להציל את עצמנו. כדור הארץ לא צריך שנציל אותו וכן גם לא הים. אנחנו צריכים הצלה כי אם נמשיך ככה, זממנו יהיה מועט כאן לצערי".
כל העדכונים - חדשות חדרה