עד לפני שמונה שנים היה שניר כץ מגבעת אולגה אינסטלטור שעבד בעסק המשפחתי, אלא שאז עבר תאונת אופנוע ששינתה את מסלול חייו.
1 צפייה בגלריה
שניר כץ. "אני עובד מתוך ההנחה שהבעיות שלנו הן תוצאה של זיכרונות שמאוחסנים במוח"
שניר כץ. "אני עובד מתוך ההנחה שהבעיות שלנו הן תוצאה של זיכרונות שמאוחסנים במוח"
שניר כץ. "אני עובד מתוך ההנחה שהבעיות שלנו הן תוצאה של זיכרונות שמאוחסנים במוח"
(פרטי)
קראו גם:
בתהליך מדורג שעבר עם עצמו מאז התאונה, התקבעה בו התודעה כי עסקי האינסטלציה אינם הייעוד שלו. בשנים האחרונות הוא משמש כמטפל בשיטה ייחודית באמצעות תנועות עיניים, המאפשרות למוח לקודד מחדש חוויה שהוטבעה בו. מדובר בשיטת e.m.i.d (eye movments in print decoding).
"נולדתי בתל אביב, אבי היה אינסטלטור, אז נכנסתי באופן טבעי לעסק המשפחתי", אומר כץ (47), נשוי ואב לשלושה, "אלא שאף פעם לא התחברתי לזה, זה היה עבורי סוג של ברירת מחדל. כשהגעתי לגיל 37 התחלתי ללמוד שיטות טיפול שונות כמו NLP ותרפיה בתנועות עיניים, ואז כשנתיים לאחר מכן עברתי תאונת אופנוע.
"ריסקתי את הרגל והתאונה כאילו החליטה בשבילי שלא אחזור לאינסטלציה. השתחררתי מבית החולים אחרי אשפוז של חודש לשיקום מאוד ארוך, ופתאום היה לי זמן ויכולתי להשקיע עצמי בלטפל באנשים. בדיעבד, זו הייתה מתנה מאד גדולה בעבורי".
"כל בעיה שלנו, בין אם זו כפייתיות יתר או חוסר ביטחון עצמי, היא תוצאה של אירוע בחיינו. האירועים הם זיכרונות. אז אם יש שיטה להגיע לזיכרונות הרלוונטים ולבעיה, היא תיעלם"
הוא פתח קליניקה בתל אביב והחל לקבל מטופלים כסטאז' בחינם בשיטה הייחודית של תנועות העיניים ולדבריו קצר הצלחות מרובות. "זו שיטה שפותחה על ידי אנדרו אוסטין באנגליה.
"במשך הזמן, כשנוכחתי לראות עד כמה השינוי במטופלים מהיר ועוצמתי, הבנתי שאפשר לרתום את הכלי הזה ליצירת שינוי בכל סימפטום ודפוס אצל אדם שמגיע אליי לקליניקה. ופיתחתי שיטה משלי. ההיגיון מאחורי השיטה הוא שכל בעיה שלנו, בין אם זו כפייתיות יתר או חוסר ביטחון עצמי, היא תוצאה של איזה אירוע בחיינו.
"האירועים הם זיכרונות. אז אם יש שיטה להגיע לזיכרונות הרלוונטים ולבעיה, ויש לי כלי שמייצר בזיכרונות שינוי ארוך ובלתי חוזר, אז ניצחתי. הבעיה תיעלם".
איך עובד הטיפול דרך תנועות עיניים?
"אני עובד מתוך ההנחה שהבעיות שלנו הן תוצאה של זיכרונות שמאוחסנים במוח. מכיוון שמדובר במחסן עצום, אין מצב שאתה תמצא את הזיכרון הזה, אם אתה לא יודע באיזה מדף הוא נמצא. כדי למצוא מידע במחסן כה נרחב, צריך שיהיו קודים למידע. אם אתה מנסה להיזכר למשל בחדר הילדות שלך, המבט שלך משתנה, העיניים נכנסות לפוזיציה מסוימת. כלומר, יש קשר בין המיקום הספיציפי של העיניים לשליפת הזיכרון הספציפי.
"הקשר הזה הוא חלק מקוד האחסון. אחרי שהוצאנו את הזיכרון, אנחנו משיבים אותו למדף. אבל, אם זה זיכרון רע, טראומטי? אני טוען שאם נחזיק את הזיכרון, נשנה את מיקום המבט הספציפי באמצעות הכוונה ונשבור לו את קוד האחסון, המוח לא יאחסן אותו שוב באותו המקום הטראומטי, אלא ימצא לו מקום חלופי".
לפני כשש שנים הגיע כץ מאזור המרכז להתגורר בשכונת גבעת אולגה ופתח קליניקה לטיפולים. בשנתיים האחרונות הוא בעיקר מכשיר מדריכים לטיפול בשיטה ולאחרונה אף הקים בעיר שדרות קליניקה, שתעניק טיפולים מסובסדים על ידו.
במקביל, כץ גם חורש את הארץ כמתופף חובב של להקת הרגאיי "ספוטניק היי פיי". "אנחנו כבר חמש שנים נפגשים אחת לשבוע ומנגנים. מפה לשם כבר הוצאנו שני אלבומים ואנחנו מושמעים ברדיו לא מעט, אפילו נכנסנו פעם לפלייליסט של גלגל"צ. יש לנו קהל קבוע שמגיע לכל הופעה ומכיר את כל המילים בעל פה".
לעדכונים - חדשות חדרה