קבוצת המתנדבים restart שמה לעצמה למטרה להפוך את הקירות ברחבי חדרה למזמינים יותר. החברים בקבוצה מציירים על קירות בעיר, מפסלים עליהם, יוצרים פסיפסים והופכים אותם ליצירות אומנות.
1 צפייה בגלריה
מתנדבי "ריסטארט". "האנרגיה כמו מדברת אלייך מתוך הקיר"
מתנדבי "ריסטארט". "האנרגיה כמו מדברת אלייך מתוך הקיר"
מתנדבי "ריסטארט". "האנרגיה כמו מדברת אלייך מתוך הקיר"
(לעד גרשגורן)
עכשיו הם קוראים לתושבים להצטרף אליהם ומפצירים בהם להחליף את המבטים בטלפונים הסלולריים בהתבוננות בנוף העירוני המחודש והאומנותי.

אזור צילומים

בשנים האחרונות צעידה ברחוב הרברט סמואל ואזור הפיאצה מזמנת להולכי הרגל קירות רוויים בציורי קיר מרהיבים ועבודות פסיפס מרשימות. כך למשל ציור כנפי המלאך בחלקו המזרחי של הרחוב, שגם הפך ליעד צילומי סלפי פופולארי. היצירות האלה הן פרי עבודתם של חברי "ריסטארט"
הקבוצה נולדה לפני ארבע שנים כרעיון של התושבת אלה רומשיצקי, מורה לאנגלית במקצועה, קיבלה את תמיכת עיריית חדרה והמשנה לראש העירייה, רומן גישר ויצאה לדרך, בליווי של אנשי מקצוע כמו אדריכל, מעצב ואומנים.
"הרעיון היה להכניס אור וצבע לקירות במרחב הציבורי שנראים מוזנחים ואפורים, באמצעות ציורי קיר, פסיפסים וציורים על קרמיקות", מסבירה רומשיצקי. "מי שמבצע את העבודה בפועל הם מתנדבים, משפחות עם ילדים, והתוצאות שמתקבלות מרהיבות.
"קשה להאמין שאת העבודות המקסימות, יוצרים תושבים בלי הכשרה מקצועית בתחום. מה שיוצרים ילדים זה בכלל רגש טהור. האנרגיה של זה כמו מדברת אלייך מתוך הקיר, אי אפשר שלא לעצור ולהתבונן".
רומשיצקי מתגוררת במרכז העיר, כך שהמקומות שזקוקים למתיחת פנים באזור מוכרים לה היטב: "כשיש קירות לא יפים, זה הורס את כל הרושם של הרחוב. זו העיר שלנו ואני רוצה שנרגיש גאווה וכבוד כשאנחנו עוברים ברחוב ולא שנעבור מול קירות הרוסים ומכוערים.
"עשינו בפיאצה הרבה עבודות, יש מקומות שאנחנו שותלים בהם פרחים, היה אזור מסוים ברחוב אחד העם שהיה כמו מזבלה ואנשים השליכו שם פסולת. עשינו שם קיר פסיפס ושינינו את המקום כל כך, שאנשים הפסיקו להשליך בו אשפה".
לדבריה, היה משמח אותה אם התושבים היו מתבוננים ביצירות, ולא מתעלמים מהן: "חבל שאנשים לא מודעים לעבודות, והרבה פעמים עוברים עם הראש קבור בטלפון, או שקועים במחשבות, כאילו היצירה לא קיימת על הקיר. זה הרי בשבילם, למענם, שירגישו שהם עוברים בעיר עם יופי ואמנות. חשוב שידעו שזה נעשה מהלב, מרצון, זה לא אנשים ששילמו להם כדי לעשות את זה, אלא מתנדבים מאהבה לעיר יצרו. אנחנו קוראים להם להשתתף בחוויה הזו איתנו, יש המון מה לעשות".

דרושים מתנדבים

ד"ר אירינה רחמימוב, רופאה במרכז גריאטרי דורות בנתניה, שכיום בעיקר משמשת כרופאה במחלקת קורונה במרכז, היא אחת המתנדבות הוותיקות בריסטארט. "אני מכירה את אלה המון שנים ויש לה כל כך הרבה רעיונות לגבי מה ניתן לעשות בעיר", היא מספרת.
"אני הייתי תלמידה שלה בעבר, ילדיי תלמידיה ותמיד שוחחנו על הרעיונות שלה. בתחילת הדרך טיפלנו בקירות קטנים ובהדרגה עברנו לפרויקטים גדולים יותר. זה לא מתמקד רק בייפוי הקיר המסוים, אנחנו גם מנקים פסולת מהאזור, לפעמים שותלים צמחייה".
ד"ר אירינה רחמימוב: "בתחילת הדרך טיפלנו בקירות קטנים ובהדרגה עברנו לפרויקטים גדולים יותר. זה לא מתמקד רק בייפוי הקיר המסוים, אנחנו גם מנקים פסולת מהאזור, לפעמים שותלים צמחייה"
ראשיתו של הפרויקט התמקד בעיקר בשיתוף פעולה של ילדים ובני נוער בכדי לחזק את החיבור שלהם למקום מגוריהם. "הרעיון היה שדרך זה הם יכבדו יותר את העיר", מסבירה רחמימוב. "הבת שלי בת 12 למשל, השתתפה בהמון פרויקטים ברחבי העיר.
"לאט לאט התחילו להצטרף מתנדבים מבוגרים יותר ובעיניי זה גם מחבר בין אנשים וגם מסייע לאנשים בודדים. אני אוהבת את ההרגשה שהיצירה שלנו לא הולכת לארון, אלא רואים אותה ונהנים ממנה וזו הזדמנות מצוינת לתרום לעיר, ולהנות בחזרה ממה שהעבודה המשותפת נותנת לכל אחד מאיתנו".

קראו עוד:

קבוצת המתנדבים תתחיל בקרוב פרויקט שחזור של עבודה שיצרו בעבר באזור הפיאצה.
רומן גישר המשנה לראש העירייה סיפר על המיזם: "יש אלמנט חינוכי חשוב מאוד, בעשייה של קבוצת ריסטארט והוא תחושת הפטריוטיות כלפי העיר שאנו חיים בה. מבוגרים וילדים שבזמנם הפנוי בונים קונספט שהופך את המקום ליפה יותר ומוציאים אותו לפועל. אני תמיד מאחוריהם אם הם צריכים סיוע והייתי שמח לו עוד אנשים היו מצטרפים לאחת היוזמות היותר יפות שיש לנו בעיר".
לעדכונים: חדשות חדרה