רב סמל בכיר, דורון בן שמואל, תושב אור עקיבא שיצא לפנסיה אחרי 30 שנה במשטרת ישראל, חזר לשורותיה לפני מספר שבועות, בגלל מצוקת כוח האדם ובעקבות אירועי השבעה באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
דורון בן שמואל. "לא יכולתי להתעלם ממה שקורה"
דורון בן שמואל. "לא יכולתי להתעלם ממה שקורה"
דורון בן שמואל. "לא יכולתי להתעלם ממה שקורה"
(צילום: אלבום פרטי)
במשך 30 שנים שירת בן שמואל, 60, בתחנת זכרון יעקב, כשרוב הזמן עסק בחקירות, בתפקידים שונים, למעט שבע שנים בסיור בראשית הדרך. ביוני 2022 יצא לפנסיה.
"בזמן הזה בעיקר התאווררתי, עשיתי לביתי, כל מיני עבודות בבית כתחביב, עשיתי קורס מנעולנות, תמכתי וסעדתי את אימי שהפכה סיעודית ועזרתי ותמכתי בכל מה שקשור לנכדים שנולדו לי", הוא מספר. "היה לי תענוג השקט והרוגע. פתאום היה לי מקום לאוויר. לנשום".
אלא שאז הגיעה המלחמה והדגישה את מצוקת כוח האדם במשטרה לנוכח ריבוי משימותיה בשגרה ועוד יותר בחירום. בן שמואל החליט להיכנס מתחת לאלונקה מחדש: "בתוך עמי אני חי. לא יכולתי להתעלם ממה שקורה עם עמיתיי ובפרט לאור האירוע הקשה של השבעה באוקטובר. ראיתי את מצוקת החברים שלי בשירות והבנתי שהתאווררתי מספיק. נחתי. עכשיו הזמן לתרום מניסיוני ומהידע שלי ולחזור למשטרה. נודע לי על מסלול שמ"ז (שירות משטרתי זמני) וזה התאים לי. שיטרו אותי מחדש, עשו לי מיונים, מבדקים מול קציני ביטחון, מבחן כשירות רפואי, בדיקות בכל הקשור לביטחון שדה ובטחון כללי, עברתי תהליך מלא. חשבתי שזה ש-30 שנה הייתי במשטרה יקצר את התהליך אבל לא. ממש גויסתי מחדש ואפילו היה טקס השבעה וקיבלתי תעודת מינוי חדשה".

2 צפייה בגלריה
(תחנת משטרת חדרה | צילום: איתמר רותם)

מזה שלושה שבועות שהוא מגויס מחדש ומשרת במשטרת חדרה במרכז שירות לאזרח. כשתסתיים התקופה, בכוונתו להמשיך לתרום מניסיונו גם בתחנות אחרות: "זו חצי משרה ככה שאני מחד מרגיש שאני תורם ומנגד נשאר לי זמן להנות מהפנסיה, מהנכדים, קצת ללכת לחדר כושר. בתפקידי הנוכחי במשטרת חדרה אני מסייע לתושב שבא לברר סוגיה, להתלונן, או לברר משהו בתחנת המשטרה ואני מקווה שאני מעניק לו את הטיפול המיטבי. אני מלא גאווה לתת מעצמי לארגון הזה ששלושים שנה שירת אותי ונתן לי ביטחון כללי ותעסוקתי. לאור האירועים הקשים של השבעה באוקטובר הצורך הזה גבר, כמו שליחות".
קראו גם:

החברים והמשפחה לא ניסו לשכנע אותך לוותר?
"המשפחה תמכה ופרגנה. הם מאוד אוהבים את ההחלטה שלי ואשתי והילדים מגבים אותי. אפילו הייתי מופתע מהגיבוי המלא. אחי הגדול רק ביקש ממני לא להגיע למצב של לחץ, עצבים ומתח בעבודה, אלא לעבוד רגוע ובלי להשתגע, כי אני אחד כזה שלוקח ללב".