ניר בן חיים: "אני יודע מה החדרתים רוצים"

3 צפייה בגלריה
ניר בן חיים
ניר בן חיים
ניר בן חיים
(צילום: אלבום פרטי)
הדבר הראשון שתעשה אם תיבחר?
"ראשית לכול היא האחדות. מיד אחרי שאבחר בע"ה, אני אפנה לכל הסיעות שייבחרו למועצה ואזמין אותן להיכנס יחד לחדר אחד, במטרה אחת ברורה: לצאת משם במהירות האפשרית עם קואליציה רחבה מקיר לקיר".
הבעיה הכי גדולה בעיר?
"אני מאמין בתוכניות ארוכות טווח ומאז שנכנסתי לתפקיד בשנתיים האחרונות אני פועל לקצר הליכים בירוקרטיים, כיוון שתושב צריך לקבל שירות מהיר, מיידי ובצורה מקצועית. אני מכיר את כל הצדדים של חדרה, כמקבל שירות וכנותן שירות. אם תושבי חדרה רוצים משהו הם רוצים את זה באמת ואנחנו כנותני שירות, צריכים למנוע בעיות בראייה קדימה. אבל גם כשיש בעיות ותמיד יש, אנו צריכים לתת שירות בצורה מיטבית".
האם אתה תומך בקיום אירועים, בפעילות עסקים ובתחבורה ציבורית בשבת ברחבי העיר?
"העיר שלנו מגוונת ומכילה וכך אנחנו מתכוונים לשמור עליה. יש לנו בעיר קהילה חזקה ומאוחדת ובשנתיים האחרונות עודדנו והשקענו ביוזמות חברתיות שחיברו את תושבי חדרה, טיפחו את תחושת השייכות בקרב התושבים ומבטיחות את צמיחתה של חדרה. זה הכוח שלנו ואנחנו מתכוונים לשמור על הסטטוס קוו בעיר, למען כל התושבים".
למעט פינוי בינוי, אילו תוכניות יש לך כדי לקדם את השכונות הוותיקות?
"כל מה שנעשה הוא למען קידום השכונות הוותיקות, הן מקבלות עדיפות בתהליך ההתחדשות העירונית, מתוך הבנה שזה מחולל השינוי הגדול ביותר. כל התהליך נעשה מתוך הכרה בחשיבות ההיסטורית של תושבי השכונות הוותיקות".
איך תפתור את בעיות החניה במרכז העיר?
"כל נושא מרכז העיר הולך גם הוא לתהליך משמעותי של פינוי-בינוי, כל בניין שיבנה זה אומר שאנחנו מרוויחים גם עוד חמש קומות למטרת חניה. אנחנו הולכים פה על שינוי בהיקף שלא הכרנו. אנחנו נשנה את כל פני מרכז העיר. בקרוב יגמרו הימים של רונדלים במרכז העיר, כדי למצוא חניה".
האם תהיה מוכן לעצור את תנופת הבניה כדי לשמור על הצביון של חדרה?
"אנחנו שומרים על הקסם של העיר הזו יד ביד עם תנופת הבנייה. לחדרה יש את האופי המיוחד שלה והוא יישמר גם כשהיא תהיה עיר מטרופולין. אנחנו נקלוט משפחות חדשות שיגיעו לעיר לא רק בזכות הבניינים חדשים, התשתיות המתקדמות והירוקות, אלא גם בזכות מי ומה שהם תושבי חדרה. את הנשמה של העיר אי אפשר להחליף לעולם ומכאן, רק נצמח ונגדל בע"ה. ועדיין, כפי שתושבי העיר נוכחו לדעת בנושא הותמ"ל, אנחנו לא נהיה מוכנים לקבל תכתיבים מלמעלה. יש לנו צרכים בעיר ואנו חייבים להתחשב קודם כל בתושבים ובתכנון הקיים של העיר".
למה לבחור בך?
"הגעתי לתחנה הזו אחרי שצברתי הרבה מאוד ניסיון. אני יודע מה החדרתים רוצים ולמה החדרתים מסוגלים. ואני אעשה את זה יחד עם התושבים כי הם זה הכול. אדע לשלב את כל היכולות והאהבה לעיר שלנו תחת הערך העליון של חיי: 'קודם כל חדרה'".

יניב דרי: "אני מגיע עם נבחרת מצטיינת שאין לאף אחד אחר"


3 צפייה בגלריה
יניב דרי. "יש פניות שלנו למשרד הפנים"
יניב דרי. "יש פניות שלנו למשרד הפנים"
יניב דרי
(צילום: אלבום פרטי)

הדבר הראשון שתעשה אם תיבחר?
"הסרת החסמים והשקעת תשומות הזמן בפיתוח הבנייה של העיר באזורים כמו האנרג'י פארק שזהו אזור שמיועד להייטק והרחבת אזור התעשיה הצפוני (חד' 1800). זאת ממגוון סיבות. ראשית צריך לייצר תעסוקה איכותית בעיר. צעירים נוטשים את העיר כי אין להם כאן אופק תעסוקתי איכותי. בהמשך מרכזים אלה יהפכו להיות מרכזי בילוי, מקומות אטרקטיביים ותוססים ובנוסף, לפי חוק העזר העירוני מרכזים אלה יכולים להיות פתוחים גם בסופי השבוע וזה צורך שקיים בקרב אוכלוסייה גדולה בעיר, שמחפשת את זה. בהיבט הכלכלי, בניית אזורים אלה תגדיל את יכולתה הכלכלית של העיר כי ככל שיש יותר הכנסות מארנונה עסקית, העיר תוכל לתת יותר שירותים לתושב".
הבעיה הכי גדולה בעיר?
"הבעיה הכי גדולה שלנו היא שלאורך שנים הפקרנו את עמדת מקבלי ההחלטות לעסקנים ואנשים בינוניים. וכאשר ראש עירייה וההנהלה שלו אינם מצוינים, כאשר הטובים מדירים את רגליהם מתפקידי מקבלי ההחלטות, ההחלטות והתהליכים המתקבלים הם בינוניים במקרה הטוב וברמה נמוכה ולפעמים מושחתת במקרה הרע. וזה הורג את העיר. צריך להחזיר לתושבי חדרה את האמון בהנהגת העיר, ביכולתה וברצונה לדאוג רק לתושבים לרווחתם ולעתיד ילדיהם, ולא לכל מיני מקורבים וקומבינטורים".
האם אתה תומך בקיום אירועים, בפעילות עסקים ובתחבורה ציבורית בשבת ברחבי העיר?
"אני, כמועמד הליברלי היחיד בעיר חדרה, מוביל את התפיסה הליברלית שאינה מאפשרת כפיה מחד אך מייצרת הידברות, הבנה והכלה של צרכי כלל הציבורים בעיר. חשוב לנו להדגיש, כי יש היום מתחמים שמאושרים לפעילויות בסופי שבוע על פי חוק העזר העירוני ומתחמים אלו יישארו אטרקטיביים ופעילים עבור הציבור החילוני בעיר. לתפיסתנו בהיותם של מרכזים אילו מחוץ לשכונות ולריכוזי האוכלוסייה, אין פגיעה של ממש בציבור הדתי ובאורחות חייו".
למעט פינוי בינוי, אלו תוכניות יש לך לקידום השכונות הוותיקות?
"היה לנו חשוב לשמור על צביונן של השכונות הללו גם בקדנציה קודמת, לכן, יזמנו את התוכניות הרובעיות המגנות על מרקם החיים בשכונות הוותיקות, מגדירות היכן מותר לצופף וכמה, והיכן אסור לפגוע במרקם הקיים, ובמקביל הגשנו תיקון לחוק העזר העירוני בנושא היטלי פיתוח מה שיקל על בעלי הבתים צמודי הקרקע מחד ומאידך יאפשר למלא את קופת העיריה בכסף שישמש לסלילת כבישים ומדרכות. זה יאפשר לנו בתוך כ-5-10 שנים לסגור פער תשתיות של 50 שנה בשכונות הוותיקות".
איך תפתור את בעיות החניה במרכז העיר?
"אנחנו מתכוונים לפתח במרכז העיר תחבורה ציבורית מתקדמת ובפאתי מרכז העיר חניונים גדולים שיכילו מספר רב של רכבים. זה יאפשר למי שמגיע ברכב פרטי להגיע ברגל או להשתמש בתחבורה ציבורית נוחה. הרעיון הוא שבמרכז העיר תיווצר הליכתיות, ניתן יהיה להגיע בקלות ותהיינה אלטרנטיבות לרכב פרטי".
האם תהיה מוכן לעצור את תנופת הבניה כדי לשמור על הצביון של חדרה?
"נושא הצביון של השכונות הוותיקות חשוב לי מאוד. נכון להיום אי אפשר לבנות בשכונות הללו סתם כך. יש מקומות שאסורים לבניה שם בזכות תוכניות רובעיות שמנחות היכן ניתן והיכן לא, כשמבחינתי השמירה עליהן חשובה. אין סתירה בין תנופת בניה לבין שמירה על הצביון של השכונות הקיימות, משום שיש לעיר חדרה שטחים נוספים שעליהם ניתן לבנות כמו במערב העיר או בהרחבה של שכונת הפארק".
למה כדאי לבחור בך?
"לאורך כל מערכת הבחירות הצבתי את היכולות המוכחות שלי בניהול פרוייקטים עירוניים, הצבתי חזון ברור ויעדים משמעותיים לעיר. לא פחדתי להציב יעדים גבוהים עבורנו. אני מגיע עם נבחרת מצטיינת שאין לאף אחד אחר. היכולת המצרפית של החבורה המופלאה הזו מאפשרת לפרוץ ולייצר שינוי במקומות ששנים קפאו במקום".

טל אליהו: "אין חבר מועצה שמילא את התפקידים שמילאתי"


3 צפייה בגלריה
טל אליהו
טל אליהו
טל אליהו
(צילום: אלבום פרטי)

הדבר הראשון שתעשה אם תיבחר?
"הדבר הראשון שאעשה, תוך שימת לב שאיני צריך אפילו דקה של חסד מתושבי העיר, זה להקים שתי מינהלות, אשר ירכזו את עבודת העירייה בתחומים החשובים ביותר: מינהל הנדסה ומינהל חינוך וקהילה. בעיר של 111,000 תושבים, מוטת השליטה, כפי שהיא כיום, קצרה מלתת את התשובות האמיתיות, הענייניות והחיוניות בתחומי ההנדסה, החינוך והפנאי, לרבות נושא הצהרונים".
הבעיה הכי גדולה בעיר?
"הבעיה הגדולה של העיר היא תשתיות גרועות שלא מאפשרות בניה ותכנון של פרויקטים וקידום תוכניות חשובות לעיר. בנוסף, תשתיות ישנות בשכונות הוותיקות אשר גורמות לעוול אדיר לתושבים, תשתיות המשוועות לטיפול שנים רבות".
האם אתה תומך בקיום אירועים, בפעילות עסקים ובתחבורה ציבורית בשבת ברחבי העיר?
"אני תומך בסטטוס קוו הקיים בעיר, מצב שאני חווה אותו בחמישים ושלוש השנים האחרונות, מיום הולדתי בגבעת אולגה, כאשר תושבי אולגה על כל המגזרים לרבות חילוניים ודתיים דרו תחת קורת גג אחת וניהלו חיים משותפים בתחומי הדת, החברה והפנאי".
למעט פינוי בינוי, אלו תוכניות יש לך לקידום השכונות הוותיקות?
"בשכונות הוותיקות כפי שאמרתי יש להתרכז בשלושה תחומים עיקריים: תשתיות הולמות, פארקים אשר ישמשו כעוגן תרבותי ומוסדות חינוך משודרגים לכלל האוכלוסיה. הפתרונות הינם בידיי הרשות המקומית. בכוחה להפנות משאבים כלכליים למען איכות חיים טובה יותר".
איך תפתור את בעיות החניה במרכז העיר?
"בעיות החניה בעיר ייפתרו על ידי הכשרת שטחים ציבוריים למגרשי חניה, קידום חניות רובוטיות במרכז העיר כפי שנהוג בערים הגדולות וכן קידום הצעתי להיכנס בפרויקטים גדולים לשותפות עם יזמים בקומות חניה, במימון העירייה. לאחר מכן, להפעיל את החניונים על ידי החברה הכלכלית".
האם תהיה מוכן לעצור את תנופת הבניה בכדי לשמור על הצביון של חדרה?
"תנופת הבניה של העיר נעצרה בשנה האחרונה. אני רואה חשיבות רבה בקידום תוכנית חד' 1600 'שכונת התרבות' עם 5,500 יחידות דיור, שכונה אשר תאכלס את כלל מוסדות התרבות בעיר, לרבות היכל התרבות. יש לקדם בנייה באזורי התעשיה בתוכניות חד' 1800 וחד' 1300, אשר מהוות את העוגן הכלכלי של חדרה ל-50 השנים הבאות".

קראו גם:


למה כדאי לבחור בך?
"בטל אליהו בוחרים בזכות שלוש תכונות עיקריות הנחוצות לתפקיד ראש עיריית חדרה: ניסיון ידע ומנהיגות. ניסיון של 20 שנה בעולם הציבורי, אשר למיטב ידיעתי אין חבר מועצה במדינת ישראל כולה אשר מילא את כלל התפקידים שמילאתי לרבות: ממלא מקום ראש העיר, סגן ראש העיר, חבר מועצה החל משנת 2008, יו"ר תאגיד המים, יו"ר עמותת פנאי העיר, יו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה, מחזיק תיק החינוך, מחזיק תיק התרבות מחזיק תיק הספורט, מחזיק תיק הצעירים וחבר ועדת חינוך ו-ועדת ביקורת. המנהיגות שלי מתבטאת בהיותי אוזן קשבת וכתף תומכת של כלל תושבי חדרה ב-20 השנים האחרונות, 24 שעות ביממה, בפתרון בעיות שונות ומציאת פתרונות לאינספור שאלות וקושיות בחיי העירייה".