תושבים מבית אליעזר טוענים כי עיריית חדרה אינה מקיימת צו הריסה לגדר שבנתה בעצמה שלא כדין לפני כעשור ברחוב התאנים. זאת למרות החלטת בית משפט השלום בחדרה בנדון מתאריך 26/5/20.
1 צפייה בגלריה
הגדר ברחוב התאנים
הגדר ברחוב התאנים
הגדר ברחוב התאנים
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
מדובר בסיפור שהסעיר את העיר בעבר, ובמסגרתו החזיקה משפחת אביטן מרחוב התאנים בבית אליעזר שטח ציבורי שלא כדין. בתמורה לכך שניאותה לפנות חלק ממנו, הקימה לה העירייה גדר והעתיקה את השער שהיה במקום, במטרה להימנע מניהול הליכים משפטיים ארוכים שהיו מעכבים הקמת מעבר להולכי רגל במקום.
תושבים המתגוררים בסמוך למשפחה הגישו אז תביעה נגד עיריית חדרה בגין בניה שלא כחוק על ידה, בתקופה בה כיהן חיים אביטן כראש העירייה. בהמשך, הגישה עיריית חדרה בעצמה תביעה נגד משפחת אביטן, בה התקבלה החלטת בית המשפט בחודש מאי אשתקד על הריסת הגדר. אולם עד כה, לטענת התושבים, הגדר עומדת על כנה.
במכתב ששלחו לפני כחודש לראש העיריה, צביקה גנדלמן, עם העתקים ליועצת המשפטי של העירייה, שרון שרוני, למנכ"ל יעקב זיגדון ולמבקרת העירייה יוכי דהאן ביקשו התושבים סיוע בהוצאה לפועל של פסק הדין. "בשנת 2013 נבנתה גדר, על ידי עיריית חדרה, בבית ברחוב התאנים 22", כתבו התושבים. "לצורך בניית הגדר, שהוקמה על חשבון משלם המיסים, נלקח שטח ציבורי - 200 מטר מרובע לאורך. בתאריך ה- 26.5.20 בתביעה של עיריית חדרה נגד המשפחה בבית משפט השלום בחדרה התקבלה החלטה של צו הריסה - כשהעירייה תמצא תקציב לכך יש לציין, שהגדר נבנתה בזמן כהונתו של ראש העירייה דאז, חיים אביטן, עבור אחיו יהודה אביטן".
עוד כתבו התושבים: "בתאריך ה- 25.7.2018 הוחלט בישיבת מועצה להעביר תב"ר (תקציב בלתי רגיל), על סך, 215 אלף שקלים להעתקת גדר (הריסה) ברחוב התאנים. משמעות העברת התב"ר במועצת העיר הינו לביצוע. משך הזמן שעבר מאז החלטת המועצה בעניין התב"ר אינו ריאלי. אי לכך ובהתאם לזאת אנחנו פונים אליך, בכל לשון של בקשה, לקיים את צו בית המשפט, קרי, להרוס גדר זו בהקדם ולהשיב את המצב לקדמותו".
מהעירייה נמסר: "העירייה מטפלת בנושא ונערכת לביצוע ההחלטה, בהתאם לסדרי העדיפויות העירוניים".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:31, 18.08.21