תושבים משכונת נווה חיים בחדרה מתלוננים כי השירות בקופת חולים כללית בשכונה אינו מספק ומקשה עליהם את ההתנהלות.
1 צפייה בגלריה
קופת החולים בשכונת נווה חיים
קופת החולים בשכונת נווה חיים
קופת החולים בשכונת נווה חיים
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
הם מצביעים על היעדר תורים לבדיקות וביקורי רופא זמינים, אלא רק אחרי חודש אוקטובר, על הפניה לרופאים בקופות חולים מחוץ לעיר ועל שירותים מועטים בתוך הקופה שכוללים רופאת משפחה הפועלת ב־80 אחוז משרה, היעדר רופא ילדים ובית מרקחת, וקיום בדיקות דם בקופה רק שלוש פעמים בשבוע.
"האוכלוסיה כאן הולכת וגדלה ועשרות שנים מאז קיומה של הקופה בשכונה היא נותרה באותה מתכונת. קטנה, לא יעילה, לא מתפתחת, בלי בית מרקחת, עם תור לבדיקות דם בימים מסוימים, סיפרה תושבת ותיקה בשכונה, "אין תורים זמינים ולא בדיקות זמינות".
אלכס גרוס, תושב השכונה מאז 1959, אומר כי "אני חולה כרוני עם מורכבות של כמה מחלות ונואש מהשירות בקופה. רופא אף־אוזן־גרון למשל, רשם לי בדיקה דחופה, אלא ששיחה למוקד לקביעת תור דחוף כביכול, נענתה כי היומנים סגורים עד אוקטובר. אז מה פירוש דחוף? אתה נלחם על חייך ומנהל דין ודברים אז פתאום יש תור קרוב יותר. אבל היכן? במגדל העמק, בנשר, בנתניה. מדוע אני כנכה וכחולה לא יכול לקבל שירותים לא רק לא בקופה הסמוכה למקום מגוריי, אלא אפילו לא בעירי?".
גרוס שתיאר את ייאושו הרב מהתנהלות הקופה בפני הרופאה המחוזית, סיפר כי הציע לה שיעביר הרצאה בפני הצוותים הרפואיים של הקופה, בנושא "הרופא בראי המטופל": "ההרצאה לא יצאה אל הפועל אבל הכי חשובה היא החמלה שנעדרת ולא כתובה בחומר הלימודי למקצוע הרפואה ולא מהווה פרמטר בקבלה למקצוע וחבל שכך".
מהכללית נמסר: "מרפאת נווה חיים היא מרפאה קטנה בעלת אופי קהילתי. במרפאה צוות של אחות, רופאה ופקידה.
לטובת המטופלים קיים שירות רפואת משפחה על ידי רופאה שהיא וותיקה, איכותית ומסורה.
לצערנו הרב לפני מספר שבועות נפטרה אחות המרפאה באופן פתאומי ולאחרונה השתלבה האחות חדשה, מנוסה ומקצועית.
במרפאת נווה חיים לא קיים שירות של רפואת ילדים, שכן מרבית האוכלוסייה במרפאה זו הינה אוכלוסיה וותיקה ומבוגרת.
שירותי רפואת ילדים ניתן לקבל במרפאת אולגה הסמוכה, במרכז בריאות הילד בחדרה ובמרפאה העצמאית בקניון מול החוף".
לעדכונים: חדשות חדרה