איומי המלחמה ממשיכים להלחיץ את הציבור החדרתי: מסמך חלוקת מים מתוך חוברת ריענון נהלים שהכינה העירייה כבר לפני חודש, הופץ ברשתות החברתיות בגפו כשהוא נטול קונטקסט ובשל כך, הצליח לזרוע מיני בהלה בעיר.
2 צפייה בגלריה
פיקוד העורף
פיקוד העורף
פיקוד העורף
(צילום מסך: אפליקציית פיקוד העורף)

חוברת הנהלים לשעת חירום הוכנה על ידי העירייה ופורסמה באתרה לפני כחודש, וללא כל קשר לתקיפה הצפויה מאיראן, תימן ולבנון. החוברת "מוכנים בעורף" מתרעננת מידי פעם וכוללת את דברי ראש העיר, מספרי הטלפון של מוקדי עיריית חדרה , מספרי החירום של כוחות ההצלה והבטחון, הנחיות התגוננות בסיטואציות שונות כמו במבנה, בחוץ, בתחב"צ או בנסיעה.
בנוסף היא כוללת את רשימת המקלטים הציבוריים בחדרה, המלצות להצטיידות, מידע והנחיות בעניין מה לעשות בתרחישים של הפסקת חשמל ממושכת, טיפים להענקת עזרה ראשונה, הנחיות לבעלי מוגבלויות ואוכלוסיות רגישות וגם את רשימת חלוקת המים לפי שכונות, בשעות חירום.
אלא שכאמור ברשתות החברתיות היה מי שהפיץ את הקובץ שמדבר על חלוקת המים במקרה חירום ללא החוברת עצמה, מה שגרם לתושבים רבים לחשוב , שכבר כעת מצב הקיצון הגיע או צפוי להגיע בימים הקרובים. במסמך "מיקומי תחנת חלוקת מים בשעת חירום" ממופה העיר לשכונות ומצויים שם מספר נקודות ציון בכל שכונה, שם יחולק מים בחירום.

2 צפייה בגלריה
 הפסקת מים
 הפסקת מים
הפסקת מים
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

בעיריית חדרה ביקשו להרגיע את התושבים ומסרו כי התקיימה הערכת מצב בראשית החודש עם פיקוד העורף וגורמי הבטחון והעיר ערוכה לכל מקרה.
במקביל, רועננו ההנחיות ופורסם המדריך בו קיים כל המידע הנחוץ לשעת חירום, לרבות נושא חלוקת המים. עוד הבהיר כי הוצאתו מתוך החוברת המלאה והפצתו בגפו, ללא הקשר, יצרו בהלה מיותרת בציבור.