החשש ממתקפה איראנית ולבנונית על ישראל לא פוסח על חדרה: עובדים ובעלי עסקים באזורי התעשייה של העיר, מתלוננים על היעדר מרחבים מוגנים בעיקר באזור התעשייה הצפוני והדרומי של העיר וטוענים כי לפחות בכל הנוגע אליהם, העיר איננה מוכנה לאיום המתקרב אלינו.
2 צפייה בגלריה
מרחב מוגן בחדרה
מרחב מוגן בחדרה
מרחב מוגן בחדרה
(צילום: מירית גולן)

"התרענו בפני המוקד העירוני שגם בדקו במפות שלהם וראו כי אין שום מקלט לטובת אזורי התעשיה של העיר. המקלט הכי קרוב אליהם נמצא בשכונת נווה חיים שזה לא ממש קרוב. מה גם, שבשכונת נווה חיים עצמה יש רחובות עם בתים ישנים ללא ממ"דים שיאלצו להסתמך על המקלט ברחובותיהם, ככה שגם אם בתאוריה מישהו היה מצליח להגיע מאזור התעשיה לנווה חיים, הוא אינו יודע כלל היכן יש מקלט ובוודאי גם לא יהא שם מקום.
"בכל אופן , זה לא פתרון ריאלי וזה אפילו הזוי להשאיר לנו לאלתר פתרונות", אמר בעל מוסך באזור התעשייה הצפוני. "מדוע לא מציבים מיגוניות באזור התעשיה? למה לא נערכים כמו בערים אחרות ? מה גם שידוע לכל שחדרה יכולה להיות יעד לתקיפה, בשל כל התשתיות הלאומיות שבתוכה. אז איך זה שמותירים מאות בעלי עסקים, ספקים, נהגים , ועובדים שגודשים מידי יום את אזורי התעשיה ללא מענה?”.
בעל פנצ'ריה באזור התעשיה הצפוני סיפר: ”בדקתי בפיקוד העורף , אמרו לי שאין מרחב מוגן או מקלט באזור שלנו. יש לי עובד שאני אחראי גם עליו. מה עליי לומר לו? אין לנו פתרון למקרה חירום וזו תקופה מלחיצה ומפחידה. לסגור את העסק לא בא בחשבון ,אז יוצא שאנחנו חשופים לחלוטין".

2 צפייה בגלריה
מרחב מוגן מקלט ממ"ד - תמונת פייסבוק
מרחב מוגן מקלט ממ"ד - תמונת פייסבוק
מרחב מוגן
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

"אנחנו דורשים שהעירייה תניח מיגוניות במרחב הציבורי באזור התעשיה במקומות מרכזיים . זה לא תקין שאין שום היערכות לחירום ואין התעסקות במוכנות. אנחנו קוראים לעירייה להניח הכול ולעסוק רק במציאת פתרונות בעבורנו ובעבור מי מתושבי העיר שמצוי בבעיה מבחינה זו".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: עפ"י פיקוד העורף מיגוניות אינן מתאימות לסוג האיומים על חדרה. בהיעדר מקלט או מרחב מוגן יש לפעול על פי הוראות פיקוד העורף. במקרה שאין מקלט או ממ"ד באזור יש לבחור חדר פנימי מוגן עם כמה שפחות קירות חיצוניים וחלונות ופתחים.