בשורות לתושבי שכונות עין הים וגבעת אולגה: בהליך שיתוף ציבור שהתקיים בשבוע שעבר בעניין המטמנות הסמוכות הוצגה תוכנית אופרטיבית לכיבוי הבעירה באזור שלהן שיוצאת לדרך בימים אלה.
1 צפייה בגלריה
אתר המטמנות
אתר המטמנות
אתר המטמנות
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
עוד נקבע כי יוקם מבנה, שם תיגרס הפסולת, דבר שיקטין משמעותית את מפגעי האבק. בנוסף יתקיים פיקוח צמוד על המטמנות. לשם כך, כבר יצאו פקחים מהעירייה להשתלמות באיגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל.
במשך תקופה ארוכה מתלוננים תושבים משכונת עין הים על מפגעי אבק ועל ריחות כבדים בשכונה, בעיקר בימים בהם קיימת רוח מזרחית. הם פנו לגורמים העירוניים ולארגוני הסביבה הרלוונטיים כדי לקדם מענה לבעיה, אך נתקלו בלא מעט קשיים. "במשך תקופה תלונות התושבים לא קיבלו את המענה הראוי בנושא המטמנות", אומר אייל פבזנר מעין הים. "שיתוף הציבור קרה לאחר מאבק של תושבי השכונה, ובחלק מהדברים יש התקדמות בטיפול במפגעים".
באירוע שיתוף ציבור שהתקיים באיגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל, בנוכחות ראש העירייה, צביקה גנדלמן, מחזיק תיק ההנדסה רון שגן, נציגי האיגוד, נציגי משרד הגנת הסביבה, יזם המטמנות ותושבים רבים שהשתתפו גם באמצעות ה"זום", הושגו ההבנות הבאות: היזם יחויב להכניס את פעילות המגרסה לתוך מבנה סגור ובכך למנוע את הגעת ענני האבק לשכונה. בעניין הבעירה, הגיש היזם תוכנית לכיבוי ההר וזו אושרה על ידי איגוד ערים והמשרד להגנת הסביבה. הדבר ייעשה בפורמט של פתיחה מלאה של ההר ופינויו. העבודה הזו צפויה להתפרס על שלושה חודשים שבמסגרתם מפגע הריח צפוי להיות קשה יותר מהרגיל, אולם מדובר במענה יסודי ושורשי לבעיית הבעירה. הגבלות נוספות על היזם: בעת רוחות מזרחיות תופסק פעילות המטמנה, וכן תוגבר האכיפה בה.
נושאים נוספים שנבדקים הם קיום ניטור חומרים מקוון בזמן אמת, כך שהתושבים יהיו חשופים להם ישירות. בנוסף, היזם שרישיונו אמור להתחדש ב־25/1/22 יקבל רישיון זמני בשלב זה לחצי שנה, עד למילוי כל התחייבויותיו.
"כל תושב היה מעדיף לראות נוף אחר מהמרפסת ולא הר זבל", אומר פבזנר. "אותי כתושב לא מעניינת מצוקת המשרד להגנת הסביבה בנושא החוסר במטמנות, אבל אין ספק שיחסית ללפני חודשיים, אנחנו במקום מעט יותר טווב כיום".
לדעה זו שותף מחזיק תיק ההנדסה בעירייה, רון שגן: "יכול להיות שנצליח למצוא פתרון שהוא לא הטמנה. פארק ירוק זה החזון".
ומה כרגע קורה בשטח?
"עבודות לכיבוי הבעירה, כשאיגוד ערים לאיכות הסביבה מוציא דוח התקדמות בכל שבועיים. הצלחנו להגיע להבנה עם המשרד להגנת הסביבה שאחד התנאים לרישיון לגריסת הפסולת הוא פעילות ממקום סגור. האבק מגיע גם משביל גישה לא סלול עליו נוסעות המשאיות, שם נצטרך למצוא פתרון יצירתי יותר כי אין יכולת לסלול משום שסטטוטורית השביל אינו מיועד כדרך".
שגן מוסיף: "אם אחרי שנסגור את נושא הבעירה ונהדק פיקוח, עדיין יהיו חריגות, אנחנו נעצור את פעילות המטמנה".
לעדכונים: חדשות חדרה