מוקד נוסף של שפעת העופות באזור. בשבוע שעבר התגלתה שפעת העופות, גם באביאל שבמועצה האזורית אלונה.
1 צפייה בגלריה
תרנגולות
תרנגולות
תרנגולות
(המחשה: shutterstock)
כמאה אלף תרנגולי הודו בחוות לולים נמצאו נגועים. עוד לפני כן היו באזור שני מוקדים נגועים נוספים, האחד באזור קיבוץ מעיין צבי, שם התגלו 5,000 תרנגולי הודו נגועים והשני בשטחים חקלאיים שבין עין החורש ל"מעפיל", במועצה האזורית עמק חפר, שם התגלתה כמות של 31 אלף תרנגולי הודו נגועים.
בנוסף, משרד החקלאות ופיתוח הכפר איתר השבוע חוות לולים במועצה המקומית בנימינה ובה למעלה מ-18.700 עופות רבייה (לצרכי פטם). הנגיף אותר בעקבות תמותה חריגה עליה דיווחו הבעלים.
בעקבות מוקדי ההתפרצות באזור הוציא ד"ר ריאד בדראן וטרינר ראשי ומנכ"ל איגוד ערים וטרינרי שומרון, הנחיות לפינות חי ולמי שמגדלים עופות בחצרם, בכדי לנסות ולמנוע התפשטות נוספת.
"שפעת העופות היא נגיף אלים, העלול לגרום לתמותה של עופות", הסביר ד"ר בדראן. "ציפורים נודדות נחשבות לנשאיות ומעבירות אפשריות של הנגיף ובמקרים נדירים, הוא עלול לפגוע בבני האדם".
בין ההנחיות שפרסם ד"ר בדראן לבעלי העופות ולפינות החי: להחזיק את העופות בכלובים מקורים ומרושתים כך שלא יוכלו לבוא במגע עם עופות או בעלי חיים אחרים. לא לאפשר חעופות להסתובב בשטח פתוח, צמצום הכניסה לכלובים למינימום וכאשר עושים זאת, אין להיכנס עם נעליים, שאותן נועלים גם מחוץ לכלוב. בנוסף, על הציבור להימנע מכניסה למשקים ופינות חי ולהימנע לחלוטין ממגע עם עופות בר, הנראים חולים. במידה ומופיעה תחלואה או תמותה בעופות, ההנחיה היא להודיע על כך מיידית למוקד העירוני, לווטרינר הרשותי או לרשות הטבע והגנים
לעדכונים: חדשות חדרה