עלמה עמוס בת השבע, תלמידת כיתה א' בבית הספר הדמוקרטי שבשכונת ברנדייס, הצטרפה לפעילות עמותת "כריך למי שצריך" שפועלת בעיר בימי חמישי.

עלמה עמוס קוראת לכם לתרום אוכל
(צילום: אלבום פרטי)

היא החלה לאסוף מצרכי מזון מחבריה לספסל הלימודים, אותם חילקה לנזקקים, במוקד הקבוע ממנו פועלת העמותה, בסמוך לבנק הפועלים (מול שוק חדרה).
הכול התחיל כשעלמה נחשפה לאדם רעב באקראי, בעת שחזרה משיעור בלט. "הייתי עם אמא שלי ואחי הקטן בחזרה משיעור בלט ואיש אחד ביקש מאיתנו אוכל ולא היה לנו אוכל לתת לו", היא מספרת. "הרגשתי שהוא ממש רעב והייתי עצובה מזה".

1 צפייה בגלריה
עלמה עמוס ב"כריך למי שצריך"
עלמה עמוס ב"כריך למי שצריך"
עלמה עמוס ב"כריך למי שצריך"
(צילום: אלבום פרטי)

המפגש האקראי הזה כל כך העציב אותה והיא החליטה לעשות מעשה ולהצטרף לעמותת "כריך למי שצריך" שייסדו איה ורביד סטרול בדרך, רתמה את בית הספר הדמוקרטי בו היא לומדת, לטובת המיזם: "אבא שלי צילם אותי בהודעה שבה סיפרתי על זה שאני אוספת לחמים, לחמניות, עוגות קנויות סגורות כדי לחלק לאנשים שצריכים ושלחנו את זה בווטאספ של כל בית הספר", הסבירה. "כל הילדים עוזרים מאוד ומביאים מוצרים שאפשר לחלק".
אביה של עלמה, נבון, שמלווה אותה במיזם ומסייע לה באיסוף המצרכים סיפר: "המחשבה שיש אנשים שאין להם אוכל הפריעה לה עד עמקי נשמתה והיא החליטה להצטרף לעמותת 'כריך למי שצריך' שעושה עבודת קודש. היא שלחה סרטון בווטסאפ הבית ספרי וביקשה שכל אחד יתרום אוכל, בהתאם להוראות העמותה ומשרד הבריאות. את המצרכים היא אספה מכולם. בנוסף, היא גם נכנסה לפגישה עם הסופרמרקט 'פוליצר' וביקשה תרומה, והם נעתרו לה מייד. ביום חמישי שעבר הגענו עם המצרכים לנקודת החלוקה של העמותה, שם הרשו לה להיות המחלקת. היא מאוד התרגשה אבל עצב גדול אחז בה, כשראתה שהמצרכים לא מספיקים ויש חלק מהאנשים שלא קיבלו".
קראו גם:
לדברי נבון, באותו הרגע, החליטה בתו להמשיך עם המיזם: "היא החליטה שהיא רוצה לאסוף עוד מצרכים ולהגיע בכל יום חמישי וגם לעזור בחלוקה כדי שלא יישארו אנשים שלא קיבלו מצרכים. אם יש מישהו שרוצה לתרום מצרכים נשמח שיפנו אלינו ואנחנו נגיע לאסוף ביום רביעי", אמר. "מצרכים שאפשר לתרום הם למשל עוגות שיש, קרקרים, חלות סגורות שזה מצרך מאוד מבוקש שם. אנחנו נעבור גם בין הבסטות של הירקות בשוק ונבקש מהרוכלים שיתרמו בכל יום חמישי".
עלמה תפסיד שיעור בכל יום חמישי מעכשיו?
"מה שהיא עושה חשוב לאין שיעור, אין שאלה בכלל"/
לתרומת מצרכים: נבון עמוס - 052-4652643 (בווטאספ בלבד)
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 09:28, 21.02.23