הם גיבורים גדולים שבזכותם ניצלו חיים רבים במהלך הפיגוע בחדרה, ועכשיו הם נראו בפתח בניין העירייה.
3 צפייה בגלריה
הגיבורים של חדרה
הגיבורים של חדרה
הגיבורים של חדרה
(צילום: דוברות עיריית חדרה)

ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים, פגש בלשכתו בעירייה את המאבטח שי ברגר ואת תושבי העיר יונתן ליאונוב, עדי נטף ושלומי מירויאן, אשר הפגינו תושייה יוצאת דופן במהלך הפיגוע שאירע בעיר. הארבעה סייעו בזיהוי ובנטרול המחבל, והביאו בכך לסיום האירוע הקשה תוך מניעת פגיעה חמורה נוספת בתושבים.
בפגישה, ראש העיר העניק לארבעה מגני הוקרה מיוחדים בשם תושבי חדרה, כהוקרה על פעילותם האמיצה ועל תרומתם לשמירה על ביטחון העיר. על המגנים נכתב: "בהוקרה על תושייתך וגבורתך למען הצלת חיים. פעלת באומץ רב ומעורר השראה".

3 צפייה בגלריה
הגיבורים של חדרה
הגיבורים של חדרה
הגיבורים של חדרה
(צילום: דוברות עיריית חדרה)

ראש העיר ניר בן חיים אמר: "לפני הכול, אני מבקש להביע תנחומים למשפחתו של תושב העיר רפאל מרדכי פישהוף ז"ל שנרצח בפיגוע הקשה ומאחל החלמה מהירה לפצועים בבית החולים. היום אנחנו מוקירים את ארבעת הגיבורים שלנו, שהפגינו אומץ, חתירה למגע, ונחישות יוצאת דופן לנטרול האיום על חיי התושבים. הם הוכיחו שפועלים למען הקהילה והעיר בשעת מבחן בצורה מעוררת השראה. בזכותם נמנע אסון כבד יותר, ואני גאה לעמוד כאן היום ולהביע את הערכתנו העמוקה בשם תושבי חדרה כולם. כמו שהם היו ערניים – כך אנחנו רוצים שכל תושבי העיר יהיו ערניים כי רק ככה נוכל למנוע אסונות עתידיים. אני מודה גם לעובדי העירייה – צוותי הביטחון, השיטור העירוני וכלל העובדים שעובדים כבר שנה לילות כימים למען ביטחון תושבי העיר, ואתמול יצאו מיד לשטח לתת מענה ולסייע עוד בזמן שהאירוע התנהל"
שי ברגר, ממקבלי מגן ההוקרה: "אבטחתי מטעם 'רשת ביטחון' בית ספר כשהמחבל הגיע אלינו, אחרי שכבר ביצע פיגוע בזירה הראשונה. הוא עלה מעבר לגדר והתחלתי לשמוע צעקות. יצאתי מהבוטקה, צמצמתי אליו מרחק ודרשתי ממנו לרדת – ואז נפלה ההבנה שזה מחבל. דרכתי את הנשק ויריתי לכיוונו, ידעתי שבכל מחיר אני דואג שהוא לא נכנס ומסכן את התלמידים של בית הספר".
עדי נטף, ממקבלי מגן ההוקרה: "מיד לאחר ה-7 באוקטובר ניגשתי להוציא נשק ומאז אני מסתובב חמוש ביום יום כדי להיות מוכן לכל מצב. הנשק נועד לשמור על הסביבה והמשפחה שלי ולתת מענה ראשוני לאירועים בדיוק כמו אלה שהתרחשו אתמול. כשראיתי את המחבל מיד דחקתי אותו לפינה ועשיתי הכול כדי לנטרל אותו. בסוף לקחתי את ההחלטה ללחוץ על ההדק ולנטרל אותו – ואני שמח שהצלחתי למנוע אסון כבד עוד יותר".

3 צפייה בגלריה
הגיבורים של חדרה
הגיבורים של חדרה
הגיבורים של חדרה
(צילום: דוברות עיריית חדרה)

קראו גם:

שלומי מירויאן, ממקבלי מגן ההוקרה: "במקרה באתי עם הנשק באותו היום לעבודה כי אני במילואים, ומתמרן בין העסק לבין השירות לצבא. קיבלתי טלפון על מחבל שמסתובב, בהתחלה נאמר שזה פלילי – אבל הדריכות כבר עלתה. הבחנתי בהתרחשות ורצתי לכיוון המחבל, כאשר הקושי הגדול היה לוודא שאכן מדובר במחבל ולא באזרח שנקלע למקום בטעות. וידאנו קודם כל שאכן מדובר באירוע על רקע לאומני ולאחר מכן פעלנו בכוחות משותפים לנטרול שלו".
יונתן ליאונוב, ממקבלי מגן ההוקרה: "ברגע הראשון היה בלבול קל, שכן הוא לא נראה כמו מחבל והתנהל בצורה מוזרה מאוד. החשש העיקרי שלי היה מירי דו צדדי ולכן היה לנו חשוב לכוון את כוחות המשטרה לאזור, תוך נטרול המחבל. כשזיהינו אותו איגפנו אותו ושמרנו על האזור, שכן היה חשש נוסף שיש לו מטען חבלה או שהוא ינסה לדקור או לירות באנשים נוספים. בזכות שיתוף הפעולה שלנו, האזרחים, נמנע אירוע קשה עוד יותר ונמשיך לשמור על ערנות למען תושבי העיר".