בנם של משפחת מפונים מקרית שמונה המתגוררת כרגע בפרדס חנה, לא פוקד את גן הילדים בישוב כבר מספר שבועות, מאחר וההורים אינם מרוצים מהמסגרת החינוכית אליה שובץ הילד בטענה שאינה מספקת מענים לבנם. בעקבות כך דורשים ההורים ממועצת פרדס חנה־כרכור, לשחרר אותם מחסותם בכדי שיוכלו לשלוח אותו למסגרת חינוכית הולמת יותר ביישוב חריש או בחדרה הסמוכה.
2 צפייה בגלריה
הגננת ביקשה שההורים יגיעו לגן
הגננת ביקשה שההורים יגיעו לגן
הילד לא הולך לגן
(המחשה: shutterstock)

מדובר בפעוט (3) על הרצף האוטיסטי שמשובץ לגן תקשורת 'חצב' ביישוב שלטענת ההורים נפתח בדקה ה־90 וכלל לא היה מוכן ב־1 בספטמבר: "החצר היתה מוזנחת ולא בטיחותית, המזגנים היו מטונפים מהשיפוץ, הגננת עצמה לא היתה קשורה לעולם החינוך מיוחד. בעלי ואני הגענו לגן לפני פתיחת השנה לנקות את החצר באהבה בעצמנו. רצינו בכל נפשנו שזה יעבוד", סיפרה האם, "אחר כך היתה אפיזודה שהסייעות לא הסתדרו עם הגננת והחליפו אותה, מקרה שהוסיף לחוסר האמון שלנו בגן הזה ובאפשרות שלו ללמד את בננו ולטפל בו. מה גם שזו האופציה היחידה ביישוב".
לדברי ההורים, הם השאירו את בנם בבית לתקופה מסוימת אולם שבו ונתנו צ'אנס לגן כשהגיעה גננת חדשה: "הבנו שאין לנו עם מי לדבר, לא מקשיבים לנו ואין נכונות אמיתית להבין את הבעיות, אז אמרנו ננסה שוב. הבאנו לגן שטיח כדי שילדים לא יפלו, הבאנו בצק וכל מיני דברים שיהיה פחות דל בגן ויהיה להם במה להתעסק, ניסינו באמת. ואז הגננת שלחה בקבוצת ההורים הודעה שמאשימה את ההורים שנשארים בגן יותר מידי זמן ומקשים על הצוות לעבוד", אמרו ההורים, "אנחנו פעלנו במשך שבוע וחצי 'על אש קטנה' מתפללים שזה יחזיק ויעבוד אבל היינו חייבים לסייע לילד להסתגל לסביבה החדשה. לא ברור למה הגננת לא פנתה אלינו בפרטי, מדוע האשימה אותנו בכל הבעיות שבגן ויצרה בכך אנטגוניזם ביננו לבינה, כשבסך הכל רצינו מקום יציב עבור בננו".
ההורים סיפרו כי פנו למועצה פעמים רבות מתוך בקשה להשתחרר מחסותה ולהעביר את בנם לגן ביישוב סמוך: "שוחחנו עם מחלקת חינוך מיוחד ועם כל מי שיכולנו. אנחנו מבקשים גן תקשורת אחר. יש את חריש וחדרה לידינו, עם יותר אפשרויות אבל במועצה מסרבים לנו", אמרו.

2 צפייה בגלריה
המטפלת הושעתה, המשטרה בודקת
המטפלת הושעתה, המשטרה בודקת
ההורים חסרי אונים
(צילום: shutersttock)

קראו גם:

מדובר כאמור במשפחה מפונה מקרית שמונה, אחרי שהות של כחמישה חודשים בכפר הרא"ה, ושממילא סובלת מהריחוק מעיר מגוריהם ומבני משפחתם. משפחה שמתמודדת מול אתגרים רבים הנובעים ממצבו של בנם: "אנחנו תקועים באמצע שום מקום, המשפחות שלנו מפוזרות בכל הארץ", סיפרו ההורים בדמעות, "הקושי כל כך רב גם ככה, אז כשהילד שאינו בתפקוד גבוה ללא מסגרת, זה פשוט יותר מידי".
מאגף החינוך במועצת פרדס חנה־כרכור נמסר: "התקיימה ועדת שיבוץ. הילד שובץ בהתאם לחוק ולחוזר מנכ"ל משרד החינוך".