75 אזרחים ותיקים נהרגים מידי שנה בתאונות דרכים, ו-750 מהם נהרגו בעשור האחרון. כך עלה מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק, לרגל חודש האזרח הוותיק.
2 צפייה בגלריה
סכנה לקשישים בדרכים
סכנה לקשישים בדרכים
סכנה לקשישים בדרכים
(המחשה: shutterstock)
מהנתונים עלה גם כי בעשור האחרון (2021-2012) מתוך אותם 750 קשישים, 466 מצאו את מותם בתחום הערים והישובים.
בחדרה נהרגו בעשור האחרון 331 אזרחים ותיקים (בני 60 ומעלה). על פי הפילוח בשנת 2012, נהרגו 31 קשישים, ובשנה שלאחריה כבר עלה המספר ל 37. בשנת 2014 המספר עמד על 32 הרוגים, כשבשנת 2015 היתה ירידה קטנה ל31. בשנת 2016 המספר עמד על 29, בשנת 2017-2018 נרשמו 28 הרוגים ובשנת 2019 נרשם זינוק ל-40 הרוגים. לפני שנתיים בשנת 2020 הייתה ירידה מסוימת ל-29 הרוגים ובשנה שעברה 2021 נרשם מספר שיא של 46 הרוגים.

2 צפייה בגלריה
אחת המטרות: לרסן את מהירות הנהיגה
אחת המטרות: לרסן את מהירות הנהיגה
אחת המטרות: לרסן את מהירות הנהיגה
(המחשה: shutterstock)

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בחודש האזרח חשוב להעלות למודעות את היפגעותם של אזרחים הוותיקים בתאונות דרכים. אנשים שהשתתפו בהקמת המדינה ונלחמו במלחמות ישראל לא מצליחים לשרוד את המלחמה שבכביש. מדינת ישראל היא מהמסוכנות לאזרחים הוותיקים בדרכים ואת זה חייבים לשנות. הגיע זמן לשים בראש סדר העדיפויות את הקבוצה הפגיעה הזאת, ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוביל שינוי אמיתי ומשמעותי בכל הקשור ליחס אליהם".
עוד אמר: "חייבים למתן ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם אזרחים ותיקים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשישים וקופות חולים. במקביל, יש לוודא כי באותם מקומות משך האור הירוק ברמזור מספיק ארוך שיאפשר חציית כביש באופן בטוח. בפעולות קטנות ובעלות נמוכה מאוד ניתן להציל חיי אדם. מדינת ישראל חייבת להפסיק להשליך את האזרחים הוותיקים לעת זקנה ולשמור על החיים שלהם".
קראו גם:
מהעמותה הוסבר גם כי האזרחים הוותיקים הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. פגיעת רכב, ולו הקלה ביותר, באדם מבוגר עלולה להיות קטלנית עבורו, להבדיל מפגיעה דומה באיש צעיר, שביכולתו להתאושש ולהחלים.
בעמותה גם סיפקו מספר פעולות פשוטות, באמצעותם יהיה ניתן להציל חיים רבים, כך למשל, ריסון מהירות נסיעת כלי רכב באזורים עם ריבוי קשישים, באמצעות פסי האטה, הארכת משך הרמזור הירוק באותם אזורים, כדי לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה, טיפול במפגעי בטיחות כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה ושיפור הנראות על ידי סימון מובלט של מעברי החציה.
לעדכונים: חדשות חדרה