המשרד להגנת הסביבה פרסם דוח לסיכום תוכנית "חוף נקי" לשנת 2021.
1 צפייה בגלריה
חוף הדייגים
חוף הדייגים
חוף הדייגים
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
על פי הממצאים, 2021 הייתה השנה הנקייה ביותר מאז תחילת מדידת ניקיון החופים הפתוחים והלא מוכרזים לרחצה. חדשות טובות למדינה אבל פחות לעיר חדרה, שגם השנה נכללה ברשימת החופים (הלא מוכרזים) הכי פחות נקיים בארץ, יחד עם נהריה וחיפה.
על פי הממצאים: 74.2% מהחופים בארץ הוגדרו כ"נקיים" או "נקיים מאוד" לפחות 70% מהשנה, לעומת 19.7% מהחופים בשנת 2005, כאשר הושקה התוכנית.
הרשויות החופיות ששמרו על מדד של "נקי מאוד" או "נקי" בכל המדידות שבוצעו ב-2021 הן: תל-אביב יפו, רשות הטבע והגנים, מטה אשר, טירת הכרמל, גן רווה ובת ים. שלוש הרשויות שדורגו במקומות האחרונים, שלאורך 2021 החופים שלהן היו הכי פחות נקיים, הן חיפה, נהריה וחדרה.
לצד הבקרה והדוחות, המשרד להגנת הסביבה גם מעניק תמיכה בין השנים 2021-2024 לרשויות המקומיות שבתחומן חופים בלתי מוכרזים, בהיקף של עד 26,463,253 שקלים עבור ביצוע פעולות ניקוי בחופים לא מוכרזים לרחצה.
המשרד תומך, בנוסף, גם בתקציב של עד 6 מיליון שקלים בפרויקטים כמו: הפחתת פסולת ימית, על ידי הקמת תשתיות לאיסוף פסולת בחופים לא מוכרזים, מתקני אסוף למניעת הגעת פסולת לחופים, פיקוח על חוק איסור שימוש בפלסטיק חד פעמי בחופים והקמת מתקני תשתית או ציוד לעידוד בשימוש כלים רב פעמיים.
לעדכונים: חדשות חדרה