השכול התדפק על דלתה של משפחת לוקר בפרדס חנה-כרכור הבוקר, יומו השני של מבצע "חרבות ברזל". סמ"ל אורי לוקר (20) חייל בגדוד 51 של גולני ששירת בזיקים, נהרג בקרבות.
2 צפייה בגלריה
אורי לוקר ז"ל
אורי לוקר ז"ל
אורי לוקר ז"ל. עצב גדול
(צילום: אלבום פרטי)
משפחת לוקר היא משפחה ידועה לא רק בפרדס חנה אלא גם בחדרה. סבו של אורי ז"ל, הוא ד"ר אריה לוקר, המנהל המיתולוגי של תיכון חדרה ואורית אימו היא מחנכת ותיקה בבית הספר ניצנים בשכונת נווה חיים.
אורי ז"ל ואחיו התאום תמיר למדו בתיכון חדרה בעיר, כך שקהילת חדרה יחד עם קהילת פרדס חנה כרכור, אבלה ובוכייה. לפני גיוסו הכין יחד עם אחיו סרט על החלטתו להתגייס לשירות קרבי, סרט שבו מופיעה גם אימו.
למרבה הזוועה, ביום בו אמורה הייתה להיחגג מסיבת הפרישה מתיכון חדרה של אריה לוקר, אחרי 50 שנות חינוך, הגיעה הבשורה המרה ביותר לפתחו. קרובים ומכרים סיפרו על שבר גדול מאין כמותו.

2 צפייה בגלריה
ד"ר אריה לוקר. הערב הייתה אמורה להיערך מסיבת הפרישה שלו
ד"ר אריה לוקר. הערב הייתה אמורה להיערך מסיבת הפרישה שלו
ד"ר אריה לוקר. הערב הייתה אמורה להיערך מסיבת הפרישה שלו
(צילום: אלעד גרשגורן)

"אחיו התאום תמיר משרת בצנחנים בגדוד 890", סיפר קרוב משפחה. "אלו ילדים מורעלים על הצבא שעשו הכול כדי להגיע ליחידות קרביות. גדלו על ציונות, פטריוטיות, אהבת הארץ והמדינה וכעת הילד הכל כך מתוק אורי שילם על כך בחייו. כולם מרוסקים ברמות הכי עמוקות שניתן לתאר".

(הסרט שהכין לוקר לפני שהתגייס)

אימו האבלה אורית ספדה לו ברשת: "הבן שלי אורי לוקר, לוחם מגולני נרצח אמש, הפכתי לאם שכולה, החיים ברגע אחד נגמרים. אינני מסוגלת לדבר עליך בלשון עבר אני תמיד ולעד אמא שלך בן יקר שלי. אורי, אמא רוצה להיות איתך שמור עלינו מלמעלה".
קראו גם:

בגולני פרסמו הודעת אבל עם תמונתו של הלוחם ז"ל וכתבו: "כשהכוח של האהבה יעבור על האהבה לכוח, העולם ידע שלום. אורי לוקר ז"ל. הלב שבור"