תושבים בחדרה נגד זיהום אוויר בל"ג בעומר: בעורף הבתים הדרומיים ביותר באולגה ד', הגובלים ברחוב אדני פז של שכונת עין הים, מוקמו ערימות קרשים ענקיות כהיערכות לל"ג בעומר.
2 צפייה בגלריה
ערימת קרשים אולגה ד'
ערימת קרשים אולגה ד'
ערימת קרשים אולגה ד'
(צילום: מירית גולן)

אלא שלדברי תושבים מהאזור, מדובר במדורה גדולה מאד שעלולה לסכן את העוברים והשבים. טענה מדאיגה נוספת היא שהעצים שם אינם נקיים ומותאמים לבעירה, אלא מדובר בתוצרי בניין הכוללים מסמרים וצינורות ביחד עם עצי פסולת הבניין .
לדברי התושבים המודאגים, בעוד המגמה בכל הארץ הולכת לכיוון איחוד מדורות או ביטולן כליל, בחדרה מתנהלים ללא מודעות סביבתית מספקת וכאילו אנו מצויים בשנות ה-70 של המאה הקודמת.
לדברי תושבת השכונה שקבלה על מדורת הענק הצפויה באולגה, "יש ערימות פסולת בניין במרחב הציבורי כשהמטרה אינה רק היפטרות מהפסולת אלא כדי לספק חומרי בעירה למדורת ל"ג בעומר. הערימה כוללת קרשים לא נקיים ומותאמים לשריפה וגם פלסטיק וצינורות בנוסף לעצים . לשריפת החומרים הללו יש השפעה על בריאות הציבור ותושבי השכונה ישלמו את מחיר הזה".
בעיריית חדרה נערכו לקראת ל"ג בעומר בקמפיין שקורא לאיחוד מדורות והפחתת זיהום האוויר, תחת הסלוגן "מאחדים מדורות מזהמים פחות" אולם נראה שלא כולם מתרשמים מן המסר.

2 צפייה בגלריה
ערימת קרשים אולגה ד'
ערימת קרשים אולגה ד'
ערימת קרשים אולגה ד'
(צילום: מירית גולן)

באשר למדורת הענק הצפויה בגבעת אולגה , נמסר מהעירייה כי בכוונתם לצמצם את המדורה האמורה: "קיבלנו את הפניה המדוברת ואנו מטפלים בצמצום הערימה בהתאם להנחיות כיבוי אש. יש לציין כי מדובר על מיקום שמאשור לקיים בו מדורות".
עוד נמסר מהעירייה: "אנו קוראים לתושבים לאחד ולצמצם מדורות, והעלינו קמפיין במרחב הציבורי ובדיגיטל של העירייה. העירייה הכשירה מתחמים ייעודים להדלקת מדורות ברחבי העיר, והם אושרו ע"י כיבוי אש חדרה. כמו כן, העירייה מגבילה את ימי הדלקת המדורות לחמישי 23.5, מוצ"ש וראשון 25-26.5, על אף שנציב כיבוי אש אפשר הדלקת מדורות בטווח רחב יותר. העירייה תאכוף מי שידליק מדורות שלא במתחמים המורשים או בימים המאושרים, וכן ישנם צוותים של הפיקוח והרובעים שמסיירים כל עת על מנת לאתר מפגעים בטיחותיים ובמידת הצורך, יחד עם כיבוי אש פינוי המפגעים או כיבוי המדורה, זאת למען שמירה על בטיחות הציבור".


קראו גם:

באדם טבע ודין חידדו את הסכנות מזיהום האוויר כתוצאה מן המדורות ואמרו: ”אדם טבע ודין פועלת לצמצום זיהום האוויר כל השנה. בל"ג בעומר זיהום האוויר רב, בגובה נמוך ובקרבה רבה לאוכלוסיה הנחשפת ובפרט לילדים.
"מזהמי האוויר שנפלטים מהמדורות הם בעיקר חלקיקים ותחמוצות חנקן. התחמוצות מגדילות את הסיכון למחלות בדרכי הנשימה, ותורמות לגשם החומצי ולאפקט החממה והן מן המרכיבים העיקריים האחראים לזיהום אויר פוטוכימי".
יש לציין שמדי שנה קוראים משרדי הממשלה השונים, כמו המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות וגורמים שונים כמו כיבוי אש, פיקוד העורף ,הרשויות המקומיות ומשרד החינוך , לציבור להביא בחשבון אלטרנטיבות למדורות , ואם מקיימים אותן בכל זאת, עדיף לצמצם ולאחד.
עידית סילמן, השרה להגנת הסביבה: "גם השנה ובמיוחד השנה שומרים על הסביבה ועל הבריאות שלנו ושל ילדינו ונציין את ל"ג בעומר במפגשים חברתיים ובפעילויות חלופיות בחיק הטבע. אפשר לציין את החג בלי לזהם את הסביבה".