השרה להגנת הסביבה עידית סילמן אמרה כי "תושבי חדרה והסביבה הם לא החצר האחורית של גוש דן". עוד הוסיפה השרה: "אני אגן על תושבי חדרה והמרחב בכל האמצעים שעומדים לרשותי כדי לעצור את השימוש בפחם בתחנת הכוח אורות רבין".
2 צפייה בגלריה
השרה סילמן במהלך הביקור
השרה סילמן במהלך הביקור
השרה סילמן במהלך הביקור
(צילום: איגוד ערים לסביבה שרון כרמל)

הדברים נאמרו בביקור של השרה והצוות המקצועי, ביום חמישי באיגוד ערים לשמירת הסביבה שרון כרמל.
איגוד ערים לסביבה שרון כרמל מייצג 19 רשויות מקומיות בהן מתגוררים קרוב למיליון תושבים, האיגוד אמון על מכלול ההיבטים הסביבתיים של הרשויות. האיגוד הינו המקצועי והגדול בישראל ומתמודד עם אתגרים סביבתיים רבים ומוביל מאבקים לשמירה על בריאות ואיכות חיי תושבי המרחב ואיכות הסביבה.
השרה סילמן, מנכ"ל המשרד גיא סמט וצוותה נועדו עם צוות האיגוד וראשי רשויות במרחב.
מ"מ יור האיגוד עזורי שרוני הדגיש בפגישה כי האיגוד פועל על מנת ליישם את היתר הפליטה שנקבע לתחנת הכוח אורות רבין, לפיו השימוש ביחידות 4-1 הפחמיות והמזהמות יופסק החל משנת 2026, יחידות 5 ו-6 יוסבו לשימוש קבוע בגז עד שנת 2026. וכן חברת החשמל מחוייבת להתקין מתקן למניעת פיזור אבק הפחם מהתחנה לשכונות הסמכות.

2 צפייה בגלריה
"אורות רבין". "לשים סוף לעידן הפחם"
"אורות רבין". "לשים סוף לעידן הפחם"
"אורות רבין"
(צילום: אלעד גרשגורן)

קראו גם:

מנכ"ל האיגוד ניר סהר ציין: "המשרד קיבל החלטה אמיצה מאד במסגרת היתר הפליטה הן בנושא יחידות הייצור והן בנושא אבק הפחם. המטרה המשותפת שלנו היא לפעול לביצוע ההיתר. שר האנרגיה התיר להפעיל את היחידות בשעת החירום, אנו כמובן תומכים בביטחון האנרגטי של המדינה אך יש לבדוק האם הפעלת היחידות אינה חורגת מהצרכים, ובכך פוגעת בבריאות ואיכות חיי התושבים. פנינו למשרד בכדי שיבדוק האם ואיך ההיתר שהעניק שר האנרגיה תקף".
מנכ"ל המשרד גיא סמט ענה לכך כי הלשכה המשפטית של המשרד תבדוק זאת.
בסיום הביקור סוכם כי תמשך העבודה המשותפת להפסקת השימוש בפחם ומניעת פיזור אבק הפחם בתחנת הכוח אורות רבין.