בישיבת מועצת העיר חדרה שהתקיימה בשבוע שעבר, אושרה טיסתו של המשנה לראש העירייה נתן לבייב, הממונה על קשרי החוץ, לעיר אורימטילה בפינלנד.
2 צפייה בגלריה
לבייב: "כל נסיעה עם ספורטאים מקדמת את היחסים שלנו"
לבייב: "כל נסיעה עם ספורטאים מקדמת את היחסים שלנו"
לבייב: "כל נסיעה עם ספורטאים מקדמת את היחסים שלנו"
(צילום מסך מהפייסבוק)
בבקשה לאישור הנסיעה, נכתב כי לבייב הוזמן כאורח בתחרות ג'ודו ויפעל בביקור לקיום קשרי גומלין בין חדרה לפינלנד ולמען כריתת ברית ערים תאומות.
גורמים בעירייה העלו תהיות בנוגע לנסיעה. שכן, אחד הג'ודאים שמשתתפים בתחרות שמתקיימת בעיר הפינית בין התאריכים 1-5 בדצמבר הוא בנו של לבייב, דניאל. "אני חושב שלא ראוי לממן נסיעות של חברי מועצה, אם זה לא נותן ערך מוסף ברור לעיר", אמר גורם בעירייה. "בפרט בזמן שאנחנו מתקשים לספק תמיכות מינוריות לספורטאים שמייצגים את העיר ורוב הנטל נופל על ההורים. חשוב שנבחרי ציבור יממנו את הנסיעות בעצמם או לא ייסעו בכלל. אם הם נוסעים על חשבון העירייה בכל זאת, יתכבדו ויציגו מה יצא לתושבי חדרה מהנסיעה הזו. לעניין הספציפי הזה, אני חושב שרק למראית עין, היה ראוי שהנסיעה לא תמומן מחשבון העירייה אלא על חשבון הנוסע".

2 צפייה בגלריה
העיר אורימטילה. התיירים הפינים יגיעו לחדרה?
העיר אורימטילה. התיירים הפינים יגיעו לחדרה?
העיר אורימטילה. התיירים הפינים יגיעו לחדרה?
(צילום: shutterstock)

גורמים אחרים בעירייה סיפרו כי אין זו הפעם הראשונה שלבייב טס לעיר אורימטילה. בחודש דצמבר שעבר טס לבייב לאליפות הים הבלטי בג'ודו שהתקיימה בעיר. בחודש מאי 2022 טס לגדיניה בפולין, גם אז כאורח בתחרות ג'ודו והמועצה התבקשה לאשר נסיעתו: "מתוקף תפקידו יפעל הממונה על קשרי החוץ בקידום קשרי הגומלין בין חדרה לגדיניה בדבר כריתת ברית ערים תאומות", נכתב בבקשה.
קראו גם:
"כדי להימנע מלזות שפתיים, אני סבור שצריכה להיות סיבה ממש טובה לנסיעה במימון עירוני", אמר גורם בעירייה. "תועלת מוכחת, ממש הצגת תפוקות, הסכמים, בריתות, תוכניות עבודה, שיתופי פעולה מוכחים, כל דבר שיקדם את העיר בסוף הנסיעה הזו, שנדע וידעו התושבים שנבחר ציבור לא נסע לשם להנאתו הפרטית. ברור שלרוב הדבר הזה לא קורה".
מהעירייה לא נמסרה תגובה.
נתן לבייב מסר: "אני ממונה על תיק קשרי חוץ. טבעי וראוי שיש ועוד יהיו נסיעות לחו"ל לצורך קידום היחסים הבינלאומיים אותם אני מקדם במשך ארבע שנים ואשר למרות מגפת קורונה הגיעו למצב שלא היו מיום היווסדותה של העיר. חדרה על המפה הבינלאומית בענף הג'ודו וההתעמלות האומנותית אותם אני מקדם. דניאל ספורטאי מצטיין, בעל 50 מדליות בארץ ובחו"ל. הוא בכבוד וגאווה מייצג את חדרה בתחרויות שונות בארץ ובחו"ל
לנסיעה זו דניאל כמו כל חבריו הספורטאים שילם 3950 שקלים. כל נסיעה עם ספורטאים מקדמת את היחסים שלנו ובעקבות אותן נסיעות הספורטאים מחדרה הוזמנו להשתתף בתחרות בעיר גדיניה בפולין במימון של המועצה המקומית למעט הטיסות".
לעדכונים: חדשות חדרה