היום הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בפרדס חנה-כרכור, סמל אורי לוקר ז"ל, בנוכחות מאות רבות של בני משפחה, חברים ונציגי הצבא שבאו לחלוק לו כבוד אחרון.
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של אורי לוקר ז"ל
הלווייתו של אורי לוקר ז"ל
הלווייתו של אורי לוקר ז"ל
(צילום: אלבום פרטי)
כשבחוץ אבטחה משטרתית וצבאית ומעל ראשי האבלים הליקופטרים שהוסיפו לאווירה המתוחה, הספידו בני המשפחה בזה אחר זה את לוקר, שנהרג בקרבות בדרום.
האם אורית ספדה לבנה ואמרה: "הבטחת שתחזור הביתה, גיבור של אמא, תמיד תהיה לי מלך העולם".
האב אייל אמר בין היתר כי בנו הוא חלק ממגש הכסף של מדינת ישראל: "כל כך הייתי גאה בך ובתמיר על השירות המשמעותי, כל מי שפגשתי הייתי מספר לו על בניי הלוחמים. החלום שלי היה שתמיר יסיים עוד שבועיים מסע כומתה, לתת לו את הכומתה שלי, לצלם את שניכם ולהגיד אני את שלי עשיתי. זה כבר לצערי לא יקרה".

2 צפייה בגלריה
אורי לוקר ז"ל
אורי לוקר ז"ל
אורי לוקר ז"ל
(צילום: אלבום פרטי)

האח התאום תמיר סיפר כי לפני שאורי נהרג, הוא הצליח לחסל שלושה מחבלים: "אתה גיבור, אני אוהב אותך והחיים לא יהיו אותו דבר בלעדייך. כל הזמן אמרנו שאם יקרה משהו לאחד מאיתנו, השני יעזור לאבא ואמא. אני לא מאמין שזה אתה. אני צנחן אבל עכשיו אני גולני. אני מצדיע לך".
גם סבו של אורי, ד"ר אריה לוקר, המנהל המיתולוגי של תיכון חדרה, ספד לו וסיפר כמה השתוקק נכדו לשרת בגולני: "אני בוכה עליך אורי. הנשיקה האחרונה שנתת לסבתא ולי תישאר לנצח בצווארי. ניפגש בעולם הבא".

קראו גם:

נציג צה"ל סיפר על גבורתו של אורי ז"ל במהלך שירותו הצבאי, ערכיו ויוזמותיו לחתירה למגע ואמר: "היו גאים באורי. תחסר לנו מאוד ונעשה כל מה שנוכל בכדי להקל ולו במעט על כאב המשפחה". בהמשך התייחס למצב המלחמתי הסבוך ולאבידות הרבות של גדוד 51 ואמר: "לצערנו, נבצר מחברייך וממפקדייך להיפרד ממך כפי שהיו רוצים".