במסגרת עדות שמסר בשבוע שעבר מהנדס עיריית חדרה לשעבר, נועם גרייף, במשפטו של ראש עיריית חדרה לשעבר, צביקה גנדלמן, הוא חשף מספר אירועים בהם היו מעורבים, לטענתו, בכירים בעירייה, בקידום אינטרסים של קבלנים ויזמים.
2 צפייה בגלריה
נועם גרייף. "דיווחתי למשטרה"
נועם גרייף. "דיווחתי למשטרה"
נועם גרייף. "דיווחתי למשטרה"
(צילום: אסף פרידמן)
גנדלמן מואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים. משפטו מתנהל בפני שופט בית משפט השלום בחיפה שלמה בנג'ו. במהלך עדותו נחקר מהנדס העירייה לשעבר, נועם גרייף על ידי פרקליטיו של גנדלמן: עמית חדד, ליאור אפשטיין ונעה מילשטיין.
בעדותו הרחיק גרייף את גנדלמן מכל התערבות או קידום אינטרסים לטובת הקבלן סמי לוי. לטענתו, היו דווקא בכירים וגורמים אחרים בעירייה שהתערבו לטובת לוי. גרייף טען בעדותו כי גנדלמן מעולם לא התערב בדברים ולא ביקש ממנו להקל על סמי לוי בשום צורה. לדבריו, למרות שנקט בקו נוקשה מאוד נגד לוי, גנדלמן מעולם לא ביקש להקל על איש העסקים. לטענת גרייף, לעומת ראש העירייה, אחרים בעירייה וגורמים פוליטיים דווקא פנו אליו וניסו לבקש כי יקל על סמי לוי.

2 צפייה בגלריה
צביקה גנדלמן. שלב ההוכחות יתחיל בקרוב
צביקה גנדלמן. שלב ההוכחות יתחיל בקרוב
צביקה גנדלמן. "מעולם לא התערב"
(צילום: אלעד גרשגורן)

גרייף סיפר בעדותו על בכירה בעירייה שהתערבה לטובת יזם מקומי שפנה אליה לגבי סוגייה תכנונית שלא אושרה לו. לדבריו אותה בכירה התערבה ואישרה את הסוגייה לאותו יזם. לדבריו כשחקר את הנושא התברר כי בן זוגה של אותה בכירה רכש אצל היזם דירה במחיר מופחת. "זה הדליק לי כמה נורות אדומות. פניתי למנכ"ל העירייה לשעבר, יעקב זיגדון, ודיווחתי לו על הנושא וככל שאני יודע זיגדון המשיך טיפול בנושא הזה. על כך דיווחתי למשטרה".
גרייף סיפר בעדותו כי במהלך עבודתו הוא נהג בצורה מקצועית וישרה. "עם כניסתי לתפקיד לקחתי את כל המנהלים לסיור באבו כביר, לקחתי אותם לכל התאים ואמרתי להם שמי שלא ינהג כמו שצריך לפי הנהלים, יסיים שם".

קראו גם:

גרייף העיד כי טרם כניסתו לתפקיד, העירייה כרתה הסכם עם קבלן לטובת בניית מוסדות חינוך והחשבונות שהוגשו גדלו מעבר לכל פרופורציה. "קיבלתי ב"מגש של הכסף" את החשבון הסופי, לא היה לו אח ורע מבחינת אומדנים וערכי הביצוע. הייתה ועדת חקירה שלמה על האירוע, לאור בקשתי לחברת הנדסה חיצונית שתבצע אומדנים ותבדוק את החשבוניות לעומת מה שהוגש. ראש העירייה ומנכ"ל העירייה הבינו שיש חוסר קורלציה בין החשבון שהוגש, לבין מה שבוצע בשטח. היה חוסר הסכמה עם אותו קבלן שהגיש את גמר החשבון".
לדבריו, בכיר בעירייה ניסה להתערב לטובתו של הקבלן, אך הדבר לא השפיע או שינה את ההחלטה. לטענת גרייף אותו בכיר היה מדווח לקבלן מישיבות ועדת התכנון והבניה.
במקרה נוסף, סיפר גרייף על בכיר בעירייה שניסה להתערב לטובת בעל עסק על מנת שיקבל טופס 4 למרות שלעסק אין היתר בניה בגלל חריגות בניה. גרייף סיפר גם על בכירים שהיו מתערבים לטובת מקורבים אליהם ביחס להריסות ואי ביצוע של צווי הריסה למבנים ללא היתר. "ביצעתי הריסה למבנה לא חוקי. בכיר התערב בצורה בוטה, בביצוע החלטתי הדבר לא שינה, לא את ביצוע ההריסה ולא את ביצוע החלטתי. מכיוון שזה היה בוטה וחריג, דווח הנושא גם למנכ"ל העירייה וגם לראש העירייה".