בית משפט השלום בחדרה ביטל את התנאים המגבילים של אייל נווה, ממובילי מחאת "אחים לנשק'", נגד הרפורמה במערכת המשפט.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה אתמול בקיסריה
ההפגנה אתמול בקיסריה
ההפגנה בקיסריה
(צילום: דוברות המשטרה)
נווה נעצר לפני כשבועיים, במהלך מחאה מול תחנת משטרת חדרה. כמו כן הורה בית המשפט למשטרה להשיב לנווה תוף שהוחרם במסגרת המחאה.
ביום שישי לפני כשבועיים במהלך הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה נעצרו ארבעה מוחים. חבריהם הגיעו לתמוך בהם ולמחות על מעצרם בתחנת המשטרה בחדרה. אולם גם שם לא עברה ההפגנה בשקט ו-14 מהמוחים נעצרו, בתוכם אייל נווה ממקימי תנועת "אחים לנשק".
בדיון בעניינו בבית משפט השלום בחדרה בפני השופטת עידית פלד, טענה באת כוחו עו"ד שירה קידר כי אינה מבינה מדוע נעצר, מאחר ובסך הכול קרא במיקרופון למוחים לפזר את המחאה במשטרת חדרה ולהתפזר בין תחנות המשטרה השונות באזור, אליהן הועברו חלק מהעצורים.

2 צפייה בגלריה
אייל נווה, ממובילי מחאת אחים לנשק
אייל נווה, ממובילי מחאת אחים לנשק
אייל נווה, ממובילי מחאת אחים לנשק
(צילום: דנה קופל)

"הוא קרא במיקרופון לפזר את ההפגנה לתחנות אחרות ומי שעצר אותו הוא מפקד תחנת חדרה", אמרה עו"ד קידר בדיון. "לא ברור מה החשד הסביר כנגדו ולמה הורחק מקיסריה. הוא לא התפרע בצורה חריגה ושונה מאחרים. הוא נקטף על ידי המשטרה".
בא כוחה של המשטרה רס"ב רועי מסורי קבל על כך שעו"ד קידר מציגה את המשטרה כפוליטית: "המשטרה אינה פוליטית ואינה נוקטת או תנקוט עמדה פוליטית בבואה לבצע תפקידיה. עצם העובדה ששולחים צבא של אנשים לתחנות משטרה ללא אישור זו הפגנה לא חוקית והוא (נווה) גורם דומיננטי בהפרת החוק הזו".
קראו גם:
השופטת פלד קבעה בהחלטתה באשר לאירועי יום שישי בתאריך 2.6.2023: "בפניי ערר להורות על הרחקת נווה מחדרה וקיסריה לתקופה של 30 יום. כמו כן התבקש בית המשפט להורות על החזרת תוף תפוס. בין היתר נטען כי תקופת הרחקה ל-30 יום הינה מנוגדת לסמכות הקצין בהתאם לסעיף 42 ב' בחוק סדר הדין הפלילי. המשיבה הסכימה להחזרת התוף וכן הסכימה לביטול התנאים המגבילים שהוטלו על העורר. נוכח הסכמת המשיבה הערר מתקבל באופן שהתנאים המגבילים שהוטלו על העורר יבוטלו ויוחזר התוף התפוס".
מטעם "אחים לנשק" נמסר: "החלטת בית המשפט ניצבת כתמרור אזהרה בפני בן גביר. את המחאה לא יבלמו באלימות ובהתעמרות. כפי שבלמנו את החקיקה הדיקטטורית ואת חוק ההשתמטות, נמשיך למחות בכל זמן ומקום עד שנבצר את מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית לדורות".