גזר דין יוצא דופן ניתן לאחרונה בבית המשפט לנוער בחדרה. במרכזה של הפרשה עומד צעיר בן 20, שהיה נער בן 18 בעת שהאירועים קרו.
2 צפייה בגלריה
מטען חבלה
מטען חבלה
מטען חבלה
(צילום המחשה: shutterstock)
הנער נעצר על ידי משטרת ישראל לאחר שהרכיב חמישה מטעני חבלה מחמישה צינורות, והטמין בהם חומרים פירוטכניים. את מטעני הנפץ הוא החביא בבוידעם בחדר השינה בבית הוריו.
הנער הורשע בעבירות שיוחסו לו ועל מנת לקבוע את העונש שיינתן לו בוצע תסקיר של שירות המבחן שבו נטען כי "מן התסקירים נלמד הפער בין אורחותיו לכאורה של הנאשם כתלמיד מתפקד, בעל שאיפות נורמטיביות והתנהגות נאותה לבין המיוחס לו. פער נוסף עולה מן העובדה כי מחד הוא מודה במיוחס לו ולצד זאת, עדיין מתקשה לקחת אחריות מלאה על העבירות".

2 צפייה בגלריה
בית משפט השלום בחדרה. מעצרו של החשוד הוארך
בית משפט השלום בחדרה. מעצרו של החשוד הוארך
בית המשפט בחדרה. דן בתסקיר המבחן
(צילום: אלעד גרשגורן)

המדינה טענה בדיון כי "העבירה השתרעה על תקופה בה היה הנאשם על סף בגרות אל תוך שמלאו לו כבר 18 שנים. הודגש סוג הנשק עת עסקינן בהחזקת חמישה מטעני חבלה ובתוכם חומרי נפץ הזמינים לשימוש מיידי ואשר בכוחם להביא לפגיעה רחבת היקף".
סנגורו של הנער טען כי "הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה וחסך זמן שיפוטי יקר וזמנם של עדים. נטען כי בהודאתו יש משום נטילת אחריות כנה והפקת לקחים ומוסר השכל".
בנוסף טען כי: "לאורך כל ההליך המשפטי הנאשם שהה בין במעצר ובין באיזוק, בתנאים קשים ונטען כי ההליך הותיר בליבו חותם מרתיע".
סגנית הנשיאה, השופטת ליזי פרוינד קבעה כי "ממש בעת כתיבת שורות אלה, נשמעים הדי מחיר החזקת נשק בלתי חוקי על ידי אזרחים, כאשר מדי שעה כמעט, נוסק מחיר הדמים בגין רעה חולה זו, הפושה בעיקר בקרב החברה הערבית עליה נמנה גם הנאשם".
קראו גם:
עוד הוסיפה כי: "אין בידי לקבל את הסבריו של הנאשם למעשים, ואף אילו היו באלה ממש עצם הימצאו של כלי נשק בידיו של מי שאינו מוסמך לכך, מגלם בחובו פוטנציאל נזק רב, אף מבלי להידרש לכוונותיו של הנאשם עצמו"
השופטת הטילה על הצעיר עונש של 20 חודשי מאסר בפועל ו-6 חודשי מאסר על תנאי.