בשבוע שעבר אירעה גלישת קרקע במצוק בחוף בית ינאי באזור מרכז המסלעה. מדובר בהתמוטטות משמעותית של מאות טונות של קרקע ולמרבה המזל לא היו נפגעים.
2 צפייה בגלריה
המצוק שקרס. מאות טונות של קרקע
המצוק שקרס. מאות טונות של קרקע
המצוק שקרס. מאות טונות של קרקע
(צילום: מועצת עמק חפר)
ההתמוטטות מגיעה כבר בתחילתו של החורף, כך שקיים חשש להתמוטטויות נוספות במצוק.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "התמוטטות מצוק זו וקריסות נוספות שארעו השנה גם בחופים סמוכים - בחופי חדרה ונתניה, מצביעות על הצורך הדחוף להשקיע בביצוע הגנות יבשתיות ובקידום פתרונות הגנה ימיים למצוקי החוף של ישראל".
מועצת עמק חפר פנתה שוב בשבוע שעבר למשרד הפנים בבקשה לתקצוב ההגנות היבשתיות הנדרשות למיגון המצוק החופי ובהן ייצוב המדרון והסדרת הניקוז בגג המצוק. זאת לאחר שהמועצה התריעה על הנושא פעמים רבות במשך השנים האחרונות בפני המדינה, ודרשה כי זו תתקצב פעולות דחופות למניעת התמוטטות המצוקים.

2 צפייה בגלריה
השרה עידית סילמן
השרה עידית סילמן
השרה עידית סילמן
(צילום: יריב כץ)

במקביל, החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון שמקדמת הגנות ימיות באזור התחילה הליך תכנוני לצורך הרחבת החוף בבית ינאי על ידי הזנת חול. פעולה זו צפויה להרחיק את הגלים מבוהן המצוק ובכך לשפר את יציבותו.
כמו כן, בימים אלה מקדם המשרד להגנת הסביבה החלטת ממשלה להארכת פעילות החברה הממשלתית לטיפול בנושא הגנות ימיות.

קראו גם:

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן מסרה: "התמוטטות המצוק בבית ינאי מצטרפת לקריסות נוספות שהיו בחודשים האחרונים וממחישה פעם נוספת את הצורך בתקצוב המשך עבודת החברה להגנות מצוקי חוף הים התיכון, כפי שמתריע המשרד להגנת הסביבה".