בתיכון הטכנולגי נעמ"ת בחדרה פעל בשנה האחרונה "המטבח האקטיבי". במסגרת המיזם, שפועל ללא מטרות רווח, מורים ותלמידים הכינו ארוחות חמות עבור תלמידי בית הספר. השנה יורחב הפרויקט שפועל במסגרת "קהילת מורים יוזמים" בבית הספר, כך שחומרי הגלם יגודלו בשטח בית הספר.
1 צפייה בגלריה
המתנדבים בבית הספר. "הנתינה מדבקת"
המתנדבים בבית הספר. "הנתינה מדבקת"
המתנדבים בבית הספר. "הנתינה מדבקת"
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד
קהילת "מורים יוזמים" תפעל זו השנה השלישית בבית הספר בהובלת המורה לצילום רמה יאזמה. "היוזמה נולדה מהשטח והיה זה רעיון של מורים להתמקד באוכל", היא מספרת, "הם הבחינו שיש מי מהתלמידים שמגיעים רעבים ולכן פחות מרוכזים בלמידה לבגרויות וכל הזמן מחפשים דרך החוצה מהכיתות. הבנו שכדי להגיע ללמידה, צריך לטפל בנושא האוכל. מטבח היה כבר בבית הספר ומידי יום מורים ותלמידים הכינו ארוחה בריאה, ומכרו אותה בהפסקה במחיר סמלי של חמישה שקלים'".
"המיזם החל באוקטובר בשנה שחלפה בצל הקורונה, וכלום לא עצר אותו בגלל התשוקה של המורים לדבר", אומרת יאזמה, "בזמן שהם חתכו סלט הילדים נחשפו, שיתפו, דיברו על הבית, על אתגרים ונוצרו חיבורים רגשיים. הנתינה מדבקת. כל כך נעים לראות את הילדים אוכלים סביב שולחנות פיקניק בחצר ונהנים יחד".
לאור ההצלחה, בשנת הלימודים הבאה בכוונת קהילת המורים להרחיב את פעילותו. "אנחנו חושבים לגדל חומרי גלם אורגניים בשטח בית הספר ויש גם ארגונים ששמעו על מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור לנו עם חומרי גלם, כדי שנמשיך בעשייה הזו".
לעדכונים: חדשות חדרה