שופטת בית משפט השלום בחדרה, יפעת אונגר ביטון, הוציאה צו מניעת הטרדה לפעיל החברתי אלי מלכה, שרץ למועצת העיר חדרה, בעקבות בקשתו של תושב נווה חיים, יוסי זיידל.
2 צפייה בגלריה
אלי מלכה. "נהיה ויכוח"
אלי מלכה. "נהיה ויכוח"
אלי מלכה. "נהיה ויכוח"
(צילום: אלעד גרשגורן)
מלכה טען כי היו חילופי דברים בין השניים שהוא אף התנצל בגינם ותמוה בעיניו שהעניין הגיע לפתחו של בית משפט. מלכה גם טען כי כלל לא ידע על הדיון ועל הצו מאחר והתנהל במעמד צד אחד.
ההחלטה התקבלה בעקבות ויכוח שהתלהט בין השניים במכולת של רמי במרכז המסחרי הקטן בנווה חיים. בעדותו בפני השופטת אונגר ביטון סיפר זיידל: "אין לי קשר אליו. הסיבה לכך שהוא תוקף אותי זה כי הייתי אצל רמי במכולת. דיברתי איתו כרגיל. מלכה נכנס, יש לו עסק לפלאפל צמוד לרמי. אני מכיר אותו, הוא לא חבר שלי. התנהל דין ודברים בין אלי לרמי, אני ניסיתי להרגיע את רמי כי הוא התעצבן, אז אלי התעצבן שאני מנסה להרגיע את רמי. הוא הגיע אלי, תקף אותי ואחז בי בחוזקה בזרוע, אני מציג לבית משפט את הסימנים. הייתה לו ילדה ביד שמאל. הוא הוריד אותה לדלפק והחל להתעמת איתי, להשמיץ אותי ואת ההורים שלי בקללות. הגשתי תלונה במשטרה בסמוך לאירוע, זה היה יום ה' בשבוע וביום א' הגעתי לבדוק מה קורה עם זה והובהר לי שהתיק נסגר כי הנסיבות לא מתאימות לחקירה".

2 צפייה בגלריה
נגד החשודים הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה
נגד החשודים הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה
בית משפט השלום בחדרה. הוצא צו
(צילום: אלעד גרשגורן)

בהחלטתה כתבה השופטת אונגר ביטון: "לאחר שעיינתי בבקשה הנני סבורה כי לכאורה נקט המשיב 'הטרדה מאיימת' כהגדרתה בסעיף 2 לחוק למניעת הטרדה מאיימת התשס"ב, וכי הצו דרוש להגנה מיידית על שלומו של הנפגע. אשר על כן אני אוסרת על המשיב להימצא ברדיוס קטן מ-50 מטר מהמבקש, (זיידל), להטריד אותו בכל דרך ומקום, לאיים על חייו, לבלוש אחריו, לארוב לו, להתחקות אחר תנועותיו או מעשיו ולפגוע בפרטיותו בכל דרך בין בעצמו ובין באמצעות אחר וכן ליצור עמו קשר בעל פה, בכתב או בכל אמצעי אחר. האיסור חל כלפי המבקש ובני משפחתו הגרים עימו".
קראו גם:
אלי מלכה, המתמודד בימים אלו על מקום במועצת העיר הסביר: "הייתה שיחה בווטסאפ השכונתי נווה חיים ויצמן. הייתי באזור עם הילדה, אז נכנסתי לרמי לדבר איתו על זה ותוך כדי כך יוסי שהיה שם לא הפסיק לצעוק ולהתערב לנו בשיחה. ניסיתי להסביר לו שרק באתי לדבר וזה לא עזר. נהיה ויכוח, הוא זרק מילה, אני השבתי במילה וכל אחד הלך לדרכו. מסתבר שיוסי בחר לעשות מזה מטעמים וללכת למשטרה ולבית משפט. נכון, גם אני דיברתי לא יפה, אבל התנצלתי. הוא בחר ללכת לדרך הזו, זכותו. מבחינתי זה כאילו לא היה".