בעוד מספר חודשים יקבלו בעלי הדירות בפרויקט "ניו סוהו", ברחוב הנשיא בחדרה את המפתחות לדירותיהם. מדובר בפרויקט הפינוי-בינוי הראשון שהושלם בעיר וביצעו אותו היזם יניב בל-י.א טאוארס יחד עם חברת עמרם אברהם.
4 צפייה בגלריה
אלי כהן מתחדש
אלי כהן מתחדש
אלי כהן מתחדש
(הדמיה: ברעלי, לויצקי, כסיף)
על פי נתוני מנהלת ההתחדשות העירונית בחברה הכלכלית חדרה צפויים בשנים הקרובות להיהרס כ45- בניינים ישנים ובמקומם ייבנו כ20- מגדלים. הנה כמה מהפרויקטים שיחדשו את חדרה.

אלי כהן: שכונת גבעת אולגה

מה יש באזור כיום: 198 יחידות דיור בבנייני שיכון ותיקים ונמוכים, בסגנון "רכבת". התוכנית אושרה לפני כשבועיים להפקדה בוועדה המקומית, אחרי שעברה כבר את הוועדה המחוזית.
מה צפוי להיות: במסגרת התוכנית יפנו היזמים, חברת עינב, 198 דירות ובמקומן יוקם פרויקט ענק של 1,300 דירות חדשות ב-12 מגדלים בני 9-35 קומות. הפרויקט יכלול גם שטחי ציבור, מסחר ושטחי תעסוקה והוא קודם על ידי מחלקת תכנון עיר באגף ההנדסה, המנהלת להתחדשות עירונית בחברה הכלכלית והחברה היזמית עינב יזמות בע"מ, בשיתוף הדיירים.
צפי לביצוע: בעבור 348 הדירות הראשונות הצפי הוא בשנת 2023.
קראו עוד>>>

סלע בית"ר

מה יש באזור כיום" בניינים נמוכים ותיקים מאוד. 197 דיירים עם שבע חלקות קומבינציה ושימוש בקרקע משלימה. תוכנית ההתחדשות של המתחם יצאה לפועל בזכות שילוב קרקע, בבעלות רשות מקרקעי ישראל שנמצאת במתחם.
מה צפוי להיות: התוכנית כוללת 14 מגדלים של עד 40 קומות עם 1,452 יחידות דיור, 26 אלף מ"ר של משרדים ומסחר, 6,300 מ"ר שטחים פתוחים ו-8,300 מ"ר של מוסדות ציבור. יזמי הפרויקט שנבחרו לאחרונה הם דן נדל"ן, רוטשטיין וקבוצת פרקש.
צפי לביצוע:עבור 40 יחידות הדיור הראשונות צפוי להגיע בשנת 2024.

מתחם העלייה השנייה בניינים 1-7

מה יש באזור כיום: 62 דירות בשישה מבנים בני 2-4 קומות.
מה צפוי להיות: במתחם תתבצע תוכנית רחבת היקף של התחדשות עירונית באמצעות חברת גשם החזקות. הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה החליטה בשנת 2021 לאשר את התוכנית בשטח של כשבעה דונם וחצי, והיא כוללת הקמת חמישה מבנים חדשים שישלבו מגורים, מבני ציבור ומסחר בני 18-25 קומות ובהם כ-440 יחידות דיור.
בפרויקט ייבנו גם כ-100 דירות קטנות בנות 2-3 חדרים. התוכנית נמצאת כיום בשלבי רישוי מתקדמים.
צפי לביצוע: עדיין לא ידוע.

מתחם הפיאצה

מה יש כיום באזור:מבנים בני 3-4 קומות, ובהם 128 דירות וחנויות.
מה צפוי להיות: במסגרת הפרויקט הנמצא בין רחוב הנשיא בצפון ועד הרצל במערב, רוטשילד במזרח ורחוב הרברט סמואל בדרום, צפויים להיהרס המבנים הישנים ובמקומם יוקמו 1,400 דירות, במגדלים בני 14-32 קומות בשימושים מעורבים של מגורים, מסחר ותעסוקה. החלק העיקרי בפרויקט הוא מסחר ותעסוקה ואת התוכנית מקדמת הוותמ"ל.
צפי לביצוע: עדיין לא ידוע.

הגדוד העברי גבעת אולגה

מה יש כיום באזור: 36 דירות ותיקות בשלושה בניינים בצומת הרחובות הגדוד העברי והרב ניסים.
4 צפייה בגלריה
הגדוד העברי גבעת אולגה
הגדוד העברי גבעת אולגה
הגדוד העברי גבעת אולגה
(צילום" אלבום פרטי)
מה צפוי להיות: חברת אורון נדל"ן תפעל במסגרת תהליכי פינוי בינוי לפנות את הבניינים הישנים ובמקומם יוקמו שני מגדלים, האחד בן 25 קומות והשני בן 33 קומות ובהם 274 דירות חדשות. מתוך כלל יחידות הדיור, 55 יהיו דירות קטנות, עד 75 מ"ר שיפוזרו בין שני הבניינים. בנוסף היא תכלול עוד כ 1000 מ"ר לשטחי ציבור ומסחר.
צפי לביצוע: התוכנית אושרה בוועדה המחוזית והצפי להיתר בניה הוא כבר השנה, 2022.

מתחם סמילנסקי

מה יש כיום באזור: ארבעה מבנים ובסך הכול 24 יחידות דיור המיועדים להריסה.
מה צפוי להיות: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה לפני כשנה את תוכנית המתאר המקומית "התחדשות עירונית מתחם סמילנסקי" שתכלול גם את מתחם קריית הממשלה.
4 צפייה בגלריה
מתחם סמילנסקי
מתחם סמילנסקי
מתחם סמילנסקי
(הדמיה: גיורא גור אדריכלים)
בתוכנית: 184 יחידות דיור, בשטח של 17,750 מ"ר מתוכם 52 דירות קטנות ו-24 דירות לדיור מיוחד בשטח של כ-15,000 מ"ר, מסחר בשטח של כ-1000 מ"ר, תעסוקה בשטח של כ-1300 מ"ר וגן ילדים בשטח של כ-130 מ"ר. התוכנית ממוקמת על הרחובות יצחק פרנקל וסמילנסקי ומדרומה מרכז עסקים ראשי בו נבנה בית המשפט החדש. יזמית הפרויקט היא י.א טאוורס החזקות ויזמות.
צפי לביצוע: ל-184 יחידות הדיור הראשונות, צפוי כבר השנה ב-2022.

שכונת רסקו רחובות. פרנק, שמעוני דוד וצפרה

מה יש כיום באזור: 69 דירות בבניינים בני 2-4 קומות ובתים צמודי קרקע.
מה צפוי להיות: חברת אאורה המבצעת את הפרויקט תקים שלושה מגדלים בני 26-40 קומות, שיכללו 530 יחידות דיור. במקום ישולבו שטחי תעסוקה, מסחר בשטח של 5,500 מ"ר ומבני ציבור בשטח של כ-830 מ"ר, וכדונם של שטחים פתוחים.
צפי לביצוע: להערכת חברת אאורה, ועל פי פרסומים קודמים התוכנית צפויה לקבל תוקף בשנת 2023.

מתחם ברנדייס שיכון עובדים

מה יש כיום באזור: 223 יחידות דיור.
מה צפוי להיות: 750 יחידות דיור חדשות כחלק מתהליך פינוי-בינוי במסלול רשויות, וכן 1,000 יחידות דיור בקרקע משלימה פרטית. תהיה זו הפעם הראשונה בה תכנית פינוי-בינוי מסתמכת על קרקע פרטית, וכבר כעת קיימות הסכמות של בעלי הזכויות בקרקע. בנוסף, יתווספו לתוכנית 5000 מ"ר מסחר ומשרדים.
המנהלת להתחדשות עירונית בחברה הכלכלית, קידמה את התוכנית מול בעלי הדירות במתחם ברנדייס שיכון עובדים ו-70 בעלי הקרקעות הפרטיות. המימון למתחם בחדרה הוא חלק מתקציב כולל שהקצו משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.
צפי לביצוע: עדיין לא ידוע

שיכון צעירים גבעת אולגה

מה יש כיום באזור: 11 בניינים הכוללים 172 דירות וותיקות ושטחי מסחר על הרחובות חזון איש, התנאים, החלוץ, ומלכי ישראל.
מה צפוי להיות: החברה היזמית שנבחרה על ידי הדיירים היא קבוצת גבאי שתהרוס את הבניינים הוותיקים ובמקומם יבנו שמונה מגדלים בשימושים מעורבים של מגורים, מסחר ושטחי ציבור ובהם מעל 1,000 דירות חדשות.
לפי התוכנית, הפיצוי שיקבלו הדיירים יהיה שטח נוסף לדירה בן 25 מ"ר, מרפסת, חניה ומחסן. הבנייה תתחלק למספר טיפוסי בניינים: בנייה מרקמית עם בניינים בני 9-10 קומות, מגדלים בני 24-28 קומות וכן מגדל בן 35 קומות. עוד כוללת התוכנית, שטחי מסחר, מבני ציבור וחינוך בהיקף של 7,500 מ"ר וציבוריים פתוחים.
צפי לביצוע: עדיין לא ידוע.

מתחם השוק מרכז העיר

מה יש כיום באזור: בניינים בני 3-4 קומות ברחובות אחד העם, רוטשילד, הרברט סמואל ורחוב הגיבורים. בבניינים כיום 55 יחידות דיור, שטחי מסחר ומבנה שוק עירוני שרובו אינו פעיל.
4 צפייה בגלריה
מתחם השוק
מתחם השוק
מתחם השוק
(הדמיה: רוי לוי פרויקטים)
מה צפוי להיות: נמתחם שיכלול שוק עירוני פתוח במקום הדירות הקיימות, ייבנו מגדלים של עד 27 קומות. לאורך הבניינים יהיה מדרחוב בין החלק הצפוני לדרומי של המתחם שבו יהיו השימושים המסחריים: דוכני רחוב וירידי מכירות פי צרכי העירייה. התוכנית משתרעת על שטח של כ-17 דונם, ומתוכננים בה 750 יחידות דיור, 7,600 מ"ר למסחר ומשרדים ו-2,000 מ"ר למבני ציבור.
הוועדה המחוזית חיפה אישרה להפקיד את התוכנית שזכתה למימון של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.
צפי לביצוע: עבור 259 יחידות דיור ראשונות, שלב א', בשנת 2024.
לעדכונים: חדשות חדרה