לידיעת המתרחצים בחופים הלא מוכרזים בחדרה: חוף חדרה, חוף הדייגים, חוף 50 ומכמורת: בחודשי הקיץ תתוגבר האכיפה בתחומי הניקיון והשמירה על הסביבה החופית. המלכלכים צפויים לקנס בסך 750 שקלים מידי שוטרים ופקחים.
1 צפייה בגלריה
חוף הדייגים
חוף הדייגים
חוף הדייגים. לשמור על הניקיון
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
הדבר מתאפשר לאחר שחדרה נבחרה להיות אחת מ-18 רשויות חופיות שמקבלות סיוע באכיפה מטעם המשרד להגנת הסביבה בחופי הים הלא מוכרזים.
היקף הסיוע עומד על כמיליון שקלים ומשמעותו היא תגבור הפיקוח על ידי שוטרי משטרת ישראל, שילוו את פקחי הרשות בפעולות הפיקוח ואכיפה, זאת כדי ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ועל מנת לצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית.
סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן: "חופשת הקיץ נפתחת עם עלייה מעודדת ברמת הניקיון בחופים. אנחנו ממשיכים לפעול לשמירה על החופים נקיים, לרבות תגבור האכיפה לניקיון ברשויות החופיות. אני קורא לכל משתמשי החופים להימנע מלהגיע לבילוי עם כלים מפלסטיק לשימוש חד-פעמי ולהקפיד להשאיר את החוף נקי"
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי תקציבה של תוכנית "חוף נקי" השנה הוא הגדול ביותר מאז תחילת התוכנית, ועומד על 16 מיליון שקלים. זוהי השנה ה17 בה התוכנית מופעלת והובטח כי במהלך הקיץ יעלה קמפיין הסברה לציבור אודות חשיבות השמירה על החופים, בשיתוף עם עמותת אקואושן.
לעדכונים: חדשות חדרה