בשורה לתושבי האזור. תוכנית תת"ל 80 א' (קמת שדה תעופה בחיפה) אושרה להפקדה בשבוע שעבר, כך שנראה כי התוכנית להקמת שדה בחדרה בדרך לגניזה.
1 צפייה בגלריה
מטוס ממריא בשדה התעופה בהרצליה. בקרוב בחדרה?
מטוס ממריא בשדה התעופה בהרצליה. בקרוב בחדרה?
מטוס ממריא בשדה התעופה בהרצליה.
(צילום: קובי וולף)
קראו עוד:
ביום דיונים של הוועדה לתשתיות לאומיות שהתקיים ביום שני שעבר, הוחלט להעביר את תוכנית חיפה להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור. כזכור, דיון בעניין הקמת השדה בחדרה, שהיה אמור להתקיים בסוף חודש אוקטובר 2021 בוות"ל בוטל, כך שתוכנית חדרה לא הופקדה.
חבר מועצת העיר חדרה, רון שגן, שנחשב לאחד מראשי המחאה כנגד שדה התעופה בחדרה, סיפר כי מדובר בחדשות טובות מאוד לעיר, אך ציין כי מוקדם מדי לחגוג ניצחון: "תתל 80 א'(תוכנית חיפה) מסביר בעצם מה השינויים שצריך לעשות בשדה בחיפה כדי שיקבל את התעופה הקלה מהרצליה. בתוכנית יש סייג אחד שמציין שיש עוד ועדה שבוחנת איך להשלים את הצרכים בנתב"ג, ואם חיפה תיבחר להיות השדה שמשלים את נתב"ג, אז התוכנית הכללית תיקח גם את התעופה הקלה בחשבון. לכן מבחינת חדרה אלו חדשות מצוינות. כי זה עוד צעד חשוב שמקדם פרקטית מקום חלופי להרצליה".
שגן הוסיף: "למה אנחנו לא פותחים שמפניה? כי רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית לא רואות בפתרון הזה של חיפה פתרון ארוך טווח, ולכן אנחנו לא שוקטים על השמרים ומנסים להוכיח כי הקיבולת של השדה בחיפה, יכולה לכסות כל הצרכים של התעופה הקלה כפי שהוצגו על ידי רשות התעופה הארצית. מטה המאבק המשותף עם מנשה שכר מומחים לתעופה, שיוכיחו ששדות התעופה בחיפה, במגידו ואפילו בבונים יכולים לקלוט את כל התעופה הקלה ולספק את צרכי המדינה גם שנים קדימה. ככה שאין צורך בשדה חדש, לא בחדרה ולא בשום מקום אחר".
לעדכונים: חדשות חדרה